آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 15 بهمن ماه 1394 = 04-02 2016

بازداشت ۵ مزدور رژیم ایران در کرانه باختری

دویچه وله: نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گویند پنج هوادار حکومت ایران را دستگیر کرده‌اند. به گفته مقامات فلسطینی این گروه برای انجام عملیات نظامی علیه اسرائیل در کرانه باختری آموزش و تجهیز شده بود.

رادیو اسرائیل به نقل از نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین گزارش داد که به تازگی ۵ نفر از عوامل طرفدار حکومت ایران که قصد انجام عملیات علیه اسرائیل را داشتند، در کرانه باختری دستگیر شده‌اند.

روزنامه اسرائیلی ''جروزالم پست'' گزارش داد که این افراد وابسته به گروهی با عنوان ''صابرین'' هستند که از نواره غزه که تحت کنترل حماس است به کرانه باختری آمده بودند. کرانه باختری تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است.

این گزارش مدعی شده که گروه صابرین تحت دستور حکومت ایران فعالیت می‌کند و بر اساس گزارش‌های رسیده تأمین منابع مالی و آموزش اعضای آن در نوار غزه صورت گرفته است.

رادیو اسرائیل رهبر این گروه را هشام سالم معرفی کرده که دستور انجام عملیات نظامی در کرانه باختری را داده است.


''افزایش فعالیت حکومت ایران در کرانه باختری''

پیش‌از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هشدار داده بود که تلاش‌های حکومت ایران برای "گسترش فعالیت‌های تروریستی خود در کرانه باختری" افزایش یافته است.

این گزارش همچنین مدعی است که با افزایش اختلاف میان حکومت ایران و حماس از سال ۲۰۱۱، تهران حمایت خود از گروه‌هایی در کرانه باختری را بیشتر کرده است.

در ماه ژانویه نیروهای امنیتی در کرانه باختری یک بمب‌گذاری انتحاری و تک تیرانداز وابسته به حزب‌الله لبنان را بازداشت کردند. سازمان امنیت اسرائیل، شین‌بت، می‌گوید که این گروه تروریستی توسط پسر سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان سازماندهی شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: