آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 16 بهمن ماه 1394 = 05-02 2016

اشغال روبی؛ بازداشت و ضرب و شتم فعالان

صبح امروز دکتر محمد ملکی و محمد نوری زاد توسط ماموران امنیتی - اطلاعاتی جمهوری اسلامی در چهار راه پارک وی تهران بازداشت شدند. آنها طبق قراری که قبلا بطور عمومی و علنی اعلام کرده بودند، برای حرکت زیست محیطی - مدنی جمع آوری زباله در این محل حضور داشتند و منتظر حضور دیگر همراهان بودند که توسط یک ماشین پژو بازداشت شدند.

رفتار بسیار وحشیانه و خشن ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای سوار کردن آقایان ملکی و نوری زاد باعث شد که سر دکتر ملکی در اثر اصابت به در خودرو شکسته و جراحت بردارد. ماموران امنیتی - اطلاعاتی سپس آنها را به سمت بهشت زهرا برده و در جایی پرت در بیابانهای اطراف پیاده کردند تا به خانه برگردند. تا این لحظه حال عمومی دکتر ملکی مساعد بوده اما ایشان دچار سردرد و کوفتگی شدید بدن است.

گزارش خبرگزاری هرانا – مأموران نیروی انتظامی محمد نوریزاد و محمد ملکی را صبح امروز در تهران بازداشت و پس از ساعتی در بزرگراه امام علی رها کردند. این دو فعال مدنی به هرانا گفته‌اند که بازداشت آنها همراه با خشونت بوده تا جایی که سر دکتر ملکی حین ورود به اتومبیل پلیس شکسته است.

این دو فعال مدنی به همراه جمعی از شهروندان و با اعلام قبلی قصد داشتند در یک حرکت مدنی به جمع کردن زباله در خیابان های تهران بپردازند.

مأمورین همزمان با بازداشت آقایان ملکی و نوریزاد اقدام به پراکنده کردن جمعیتی کردند که با کیسه زباله و کاورهای نارنجی قصد داشتند در این حرکت شرکت کنند.

محمد نوریزاد به گزارشگر هرانا گفت که مأموران با فشار دکتر ملکی را به سمت اتومبیل برده اند تا جایی که سرش در اصابت با بخشی از بدنه اتومبیل دچار شکستگی شده است.

دکتر محمد ملکی دیگر فعال مدنی و سیاسی بازداشت شده به گزارشگر هرانا گفت: “از مأمورین خواستیم یا ما را بازداشت کنند و یا اقلا نزدیک به ایستگاه مترویی یا اتوبوسی پیاده کنند ولی آنها بدون توجه کنار بیابانی در بزرگراه امام علی و جاده قم پیاده کردند.»

به گفته آقای نوریزاد مأمورین از گارد ویژه نیروی انتظامی بوده اند ولی حکم قضایی مبنی بر بازداشت نشان نداده اند.

دکتر محمد ملکی و محمد نوریزاد از سازماندهان و شرکت کنندگان تجمعات مدنی مقابل زندان اوین و لاستیک دنا بودند که با اقبال جمعی از شهروندان و فعالین مدنی روبرو شد و نهایتا با بازداشت و تعقیب قضایی تعداد زیادی از آنان خاتمه یافت.



Joe February 5, 2016 05:05 PM

آقای نوریزاد این آخوندها شم قوی دارند و منظور شما را از روبیدن اشغالها به درست به خودشان گرفته اند یک بار دیگر شما و دوستان توسط آشغالها دستگیر شدید یک اشغال روبی جدی و مداوم تر از سال ۸۸ لازم هست تا تمام اینها محو و نبود شوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: