آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 16 بهمن ماه 1394 = 05-02 2016

نیروگاه بندرعباس توسط روسیه ساخته می‌شود

نیروگاه ۱۴۰۰مگاواتی بندرعباس توسط روسیه ساخته می‌شود

وزیر نیرو از انعقاد قرارداد احداث نیروگاه هزار و ۴۰۰ مگاواتی بندرعباس توسط سرمایه گذاران روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید چیت چیان عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گنو بیان داشت: ایران در دهه ۶۰ مطلقا توانایی ساخت نیروگاه نداشت. اما با تدابیر مدیران هوشمند آن زمان با راه اندازی موسسات و شرکت های داخلی و امضای قراردادهای دو جانبه با شرکتهای خارجی توانستیم در دهه ۸۰ در ساخت تجهیزات تولید و توزیع برق و ساخت نیروگاه خوداتکا شویم.
وی با بیان اینکه تمام مراحل ساخت نیروگاه ۶۴۸ مگاواتی گنو توسط متخصصان داخلی انجام شده است، عنوان کرد: در دوران تحریمهای تحمیلی با اتکا به توانمدی های داخلی شاهد صادرات تجهیزات برق و خدمات فنی مهندسی به ۴۰ کشور دنیا و حتی ساخت سد و نیروگاههای بزرگ در کشورهای همسایه بودیم. در زمان تحریم ایران به یکی از صادرکنندگان برق تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در دوران پسا تحریم ایران به هاب انرژی در منطقه تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: اولویت وزارت نیرو تولید و صادرات برق به کشورهای همسایه است.

وزیر نیرو کاهش ۴ درصدی تلفات در شبکه های برق در یکسال و نیم آینده را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در این بخش قلمداد کرد و اظهار داشت: تمام نیروگاه‌های گازی کشور با افزودن بخش بخار به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختار قوی صنعت برق در بندرعباس قرار دارد، تاکید کرد: هرمزگان دارای بیش از ۳ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق است و ۳هزار و ۴۳۰ مگاوات بر ظرفیت تولید برق در هرمزگان اضافه می‌شود.

چیت چیان از انعقاد قرارداد بین جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه در ساخت نیروگاه هزار و ۴۰۰ مگاواتی بخار در هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: این توافقات بین روسای جمهور ایران و روسیه انجام شده و در مراحل تعیین مکان قرار دارد که پس از آن عملیات اجرایی آغاز می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: