آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 بهمن ماه 1394 = 06-02 2016

اعتراف؛ صداوسیما یا شبکه مخوف جاسوسی

دیگربان: محمد سرافراز٬ رئیس سازمان صدا و سیما به تبعید شهرزاد میرقلی‌خان٬ بازرس پرس تی‌وی به عمان واکنش نشان داد و این اقدام یک نهاد امنیتی و اطلاعاتی را اقدامی «روانی» علیه سازمان متبوع خود اعلام کرد.

آقای سرافراز با انتقاد از برخورد‌‌های «غیرقانونی» صورت گرفته با خانم میر قلی‌خان٬ گفته که طراحان عملیات «روانی» علیه صدا و سیما سابقه امنیتی دارند و «البته سرنخ‌های آنها شناسایی شده و دستگاه‌های مسئول پیگیر قضیه تا شناسایی کامل آن هستند.»

شهر‌زاد میرقلی‌خان حدود ۴۰ روز پیش آن‌طور که خود اعلام کرده از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به عمان «تبعید» شده است.

میرقلی‌خان علت «تبعید» خود را شکستن تعهدش به نهاد‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی مبنی بر خودداری از انتشار کتابی درباره دوران زندان خود در آمریکا اعلام کرده است.

شهرزاد میرقلی خان در سال ۲۰۰۷ به اتهام خرید دوربین دید در شب برای دولت ایران در آمریکا بازداشت و پس از محاکمه حدود چهار سال در این کشور زندانی شد و سال ۲۰۱۲ به ایران بازگشت.

پس از انتصاب محمد سرافراز از سوی علی خامنه‌ای به ریاست سازمان صدا و سیما٬ میرقلی‌خان هم با حکم سرافراز به سمت بازرس ویژه رئیس صداوسیما منصوب شد.

مهمترین اظهارات سرافراز درباره شهرزاد میرقلی‌خان:

● خانم میرقلی‌خان به توصیه نهادهای امنیتی و سابقه کار رسانه‌ای همکاری خود را با شبکه پرس‌تی‌وی آغاز کرده بود.

● میرقلی‌خان به درخواست ما و با هدف افشای ماهیت ضدانسانی رفتار و کردار آمریکا، تمام اتفاقات رخ‌داده را در قالب کتابی به زبان انگلیسی تشریح کرد.

● عوامل یک دستگاه امنیتی با فراخواندن وی و بیان این‌که چرا کتاب چاپ کرده یا چرا با رسانه‌ها مصاحبه کرده است، از خانم میرقلی‌خان خواستند کشور را ترک کند.

● چنین برخوردی با ایشان غیرمنطقی بود چون کتاب نوشته شده سند محکومیت آمریکاست.

● آقایان بایستی توضیح دهند چرا با ایشان چنین برخوردی داشته‌اند. ابتدا اتهام مضحک جاسوسی زدند و بعد که مدرک نداشتند، حرف خود را پس گرفتند.

● طراحان عملیات روانی با انتشار اخبار کذب و بی‌پایه در مورد سازمان سعی می‌کنند فضای منفی علیه رسانه ملی ایجاد کنند و اوضاع را به هم ریخته جلوه دهند.

● اتهامات و برچسب‌هایی که در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد وی {میرقلی‌خان} مطرح شده مانند جاسوسی، اختلاس، نفوذی و داشتن روابط نامشروع ناشی از بداخلاقی است.

● با گذشت یک ماه از موضوع و حتی برخوردهای غیرقانونی نظیر به سرقت بردن لپ‌تاپ و عکس‌های شخصی ایشان {میرقلی‌خان} و عدم ارائه پاسخ قانع‌کننده و حتی ندادن یک برگ توضیح از سوی نهادهای ذی‌ربط لازم دانستم توضیحاتی را در این خصوص ارائه کنم.

● برخی افراد دخیل در عملیات روانی علیه رسانه ملی کسانی هستند که سابقه امنیتی دارند و با دسترسی به اطلاعات کار عملیات روانی خود را علیه سازمان صداوسیما پیش می‌برند که البته سرنخ‌های آنها شناسایی شده و دستگاه‌های مسئول پیگیر قضیه تا شناسایی کامل آن هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: