آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 بهمن ماه 1394 = 06-02 2016

دختر افغان، کاندیدای جایزه نوبل+عکس

دختر دوچرخه‌سوار افغان کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از نامزدهای احتمالی جایزه صلح نوبل، "زهرا حسینی" اولین زن دوچرخه‌سوار افغانستان به عنوان کاندیدای دریافت جایزه صلح انتخاب شده است.

در میان نامزدهای احتمالی این جایزه، نام افرادی مختلف از جمله رهبر کاتولیک‌های جهان، بانوی ایزدی‌‌ که از چنگ داعش گریخته و دیگر افراد و گروه‌هایی که در تأمین صلح جهانی نقش داشته‌اند، دیده می‌شود.

عده‌ای از فعالان شبکه‌های اجتماعی افغانستان با انتشار این خبر نوشتند: زهرا حسینی اولین دختری است که در راستای تحقق عدالت و صلح با رکاب زدن فریاد می‌زند.

وی موسس اولین کلوپ دوچرخه‌سواری «صلصال» و «شهمامه» در بامیان می‌باشد که توانسته است بیش از 20 دختر را به طور حرفه‌ای آموزش دهد.

کمیته انتخابی جایزه صلح نوبل مستقر در «اسلو» پایتخت نروژ، هر سال تا حدود 200 نامزد را از نهادهای معتبر می‌پذیرد و اطلاعات این افراد را تا 50 سال به گونه محرمانه نگه می‌دارد.

پس از نهایی‌شدن فهرست نامزد‌های جایزه نوبل صلح در اول ماه فوریه، کمیته داوری 5 نفره این جایزه، فهرست کوتاه‌ شده این افراد را تهیه می‌کند.

جایزه صلح نوبل، یکی از 5 جایزه نوبل است که از سوی "آلفرد نوبل"، صنعت‌گر و مخترع سوئدی آنرا باب کرده است. این جایزه نخستین بار در سال 1901 اعطا شد.

ایران پرس نیوز




amir February 7, 2016 04:53 AM

انبار جوایز نوبل باد کرده فعلا بهترین بازار تهرانست و کابل
نوشین عبادی را فراموش کرده اید؟
حال کابل جای شکی نیست که فردا نوبت بغداد بود
روان زیبا کاظمی در ایران و فرخنده که درآتش جهل پرپر شد در
افغانستان پیوسته شاد جمع کنید این بساط نیرنگ و فریب حقوق بشر و جایزه نوبل را برو این دام بر مرغ دگر نه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: