آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 بهمن ماه 1394 = 08-02 2016

تحریم؛ 22 روز گذشت، سوئیفت وصل نشد

مشرق نیوز: به نظر می رسد عدم لغو تحریم سوئیفت با گذشت 22 روز از اجرای برجام به نوع نگرش این قرارداد به لغو سوئیفت مربوط می شود. پیش از این خبری در خصوص چگونگی لغو سوئفیت براساس برجام منتشر شد که به نظر می رسد به خوبی زوایای پیدا و پنهان دلایل تاخیر در لغو تحریم سوئفیت را نشان می دهد.

طبق این خبر بعد از اجرای برجام بانکهای ایرانی باز هم امکان دسترسی به سوئیفت را نخواهند داشت و این بانکهای خارجی هستند که به عنوان کارگزاری شرایط را برای ایجاد ارتباط با سئویفت فراهم می کنند. در دوران تحریمها بانکهای ما از طریق بانکهای چین و کره جنوبی به سئویفت وصل می شدند، اما بعد از اجرای برجام قرار است بانکهای ما با پرداخت هزینه به بانکهای اروپایی، آنها را واسطه ای برای بهره مندی از این ابزار پولی و بانکی قرار دهند.

دلیل تاخیر در لغو تحریم سئویفت هم این است که بانکهای خارجی حاضر نیستند، ریسک واسطه گری برای بانکهای ایرانی جهت اتصال به سوئیفت را متحمل شوند.

در تایید این گفته می توان به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه طی چند روز گذشته استناد کرد. ظریف که برای شرکت در کنفرانس سوریه راهی لندن شده از آمریکایی ها خواست که تضمینهای لازم را به بانکهای اروپایی برای همکاری با بانکهای ایرانی بدهد.

به گزارش رویترز ظریف از آمریکا خواست که تضمین دهد، بانک‌های اروپایی را به دلیل معاملات مشروع و قانونی خود با ایران مجازات نخواهد کرد.

این خبرگزاری در این خصوص نوشت که شمار زیادی از بانک‌های خارجی به رغم برداشته شدن تحریم‌های ایران براساس توافق هسته ای، نگرانند که در صورت از سرگیری معاملات و تعاملات خود با ایران مشمول تحریم‌های آمریکا شوند.



Islamic Disintegration February 8, 2016 07:31 PM

به این زودیها هم وصل نخواهد شد، همه در گرو نتایج انتخابات آینده مجلس ایران خواهد بود اگر اصلاحات سیاسی ، اجتمائی و اقتصادی در ایران در آینده نزدیک صورت نگیرد، جهان و به ویژه غرب سیاستهای فشار بر جمهوری ضد ایرانی و ضد زن اسلامی، همانطور که به اتحاد شوروی و آفریقای جنوبی برای مقابله با کمونیسم و نژاد پرستی وارد کردند ، به جمهوری ضد بشری اسلامی شیعه هم وارد خواهند کرد تا از درون فروپاشی کند به امید پیروزی ملت اسلام زده و ستم دیده ایران !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: