آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 بهمن ماه 1394 = 08-02 2016

اقدام کم‌ سابقه پنج پناهجوی ایرانی در فرانسه

به گزارش جام نیـوز به نقل از گزارش خبرگزاری فرانسه، پنج ایرانی که قصد داشتند خود را با قایق از بندر کاله در شمال غرب فرانسه به سواحل بریتانیا برسانند، از مرگ نجات یافتند.

پلیس فرانسه می گوید این پنج نفر در اقدامی کم‌سابقه کوشیده بودند با قایق از طریق کانال «مانش» خود را به بریتانیا برسانند. چهار نفر از آنها روز شنبه درست زمانی نجات یافتند که قایق آن‌ها درحال واژگونی بود.

به گفته گارد ساحلی فرانسه، یک ایرانی مهاجر در وضعیت بسیار بد و در حالی که نزدیک به یخ زدن بود، توانست حوالی طلوع آفتاب شنبه خود را به ساحل «سانگت» در شمال شرق فرانسه برساند و از گارد ساحلی تقاضای کمک و نجات چهار همراهش را کند.

پس از آن تیم امدادگران برای جستجوی این افراد فرستاده شدند که با کمک یک بالگرد نظامی بلژیک نجات یافتند.

بندر کاله در شمال فرانسه از چند سال پیش محل تجمع چند هزار مهاجر و پناهجوی غیرقانونی از کشورهای گوناگون، به‌ویژه خاورمیانه و شمال آفریقاست که می‌کوشند خود را با عبور از مرز به بریتانیا برسانند.

اکثر این مهاجران تلاش می‌کنند خود را در کامیون‌های سنگین یا قطارهای سریع‌السیر اروپا که در تونلی در این منطقه رفت و آمد می‌کنند، پنهان کرده و از مرز عبور کنند اما در ماه‌های اخیر دولت‌های فرانسه و بریتانیا تدابیر امنیتی را در این بندر و مرز افزایش داده و بر موانع افزوده‌اند.

مسئول یک سازمان محلی کمک به مهاجران گفته‌است تشدید مقررات و تدابیر امنیتی در اطراف بندر کاله با هدف جلوگیری از عبور مهاجران و پناهجویان باعث افزایش تلاش آنها برای عبور از دریا شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: