آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 بهمن ماه 1394 = 08-02 2016

طبرزدی: بحران مشروعیت رژیم در راه است

مناسبات غیر دموکراتیک و غیرعادلانه حاکم بر هم خواهد خورد و اینان فرصت نمی کنند دلارهای باد آورده پسابرجام را به راحتی چپاول کنند. بحران اصلی که بحران عدم مشروعیت رژیم است، در راه است.
****

حشمت اله طبرزدی

"شورای نگهبان قلع و قمع کرد اما روحانی چه کرد؟!

طی نزدیک به سه سال گذشته، طرفداران حسن روحانی ،ازشخصیت های معتدل تر از بین رهبران رژیم که از مقامات ارشد امنیتی بوده است، چنین وعده می دادند ؛ زندانیان سیاسی و عقیدتی ازاد خواهند شد، فضای امنیتی حاکم را از بین خواهند برد،ازادی مطبوعات و میتینگ ها را فراهم می کنند و از همه مهمتر، به حقوق شهروندی احترام گذاشته و ازادی شرکت در انتخابات برای انتقال مسالمت امیز قدرت را فراهم می کنند.

وعده می دادند: اجازه نخواهند داد نظارت استصوابی اعمال شود و شهروندان به دلیل گرایشات سیاسی و حزبی رد صلاحیت شوند.

دو سال و نیم از ریاست روحانی سپری شد و این مسئول ارشد که از فیلتر شورای نگهبان گذشته و بنا به مصلحت، در همان دور اول به عنوان رییس دولت اعلام شد،اما نه تنها به وعده های خود عمل نکرد، بلکه در برابر قلع و قمع های شورای نگهبان که حتا نوه خمینی را به میدان نیامده منکوب نمود،جز چند سخنرانی ،اقدام دیگری انجام نداد.

اما هواداران او و سایر جناح های همفکر،به یکدیگر روحیه داده و تبریک های مضحک گفته و بدون توجه به معیار های روشن حقوق بشری، برای برگزاری انتخابات ازاد، رقابتی،سالم و شفاف،با پیروی از تز منحوس ،، بد در برابر بدتر،،مردم را دعوت می کنند تا به دستچین شده های شورای نگهبان رای بدهند!

هر گاه چنین تبلیعاتی را مشاهده می کنم ،حس بسیار بدی به من دست می دهد. احساس می کنم طرفداران این تز، به نام سیاست ورزی نه تنها خود فریبی می کنند و استیصال خود را پنهان می نمایند که به شعور میلیون ها ایرانی اگاه توهین می کنند.البته معلوم است که نتیجه ی چنین انتصخاباتی، حتا اگر در خوش بینانه ترین گمانه ، اکثریت کاندیداهای اصلاح طلبان رای بیاورند، حضور بیش از 180 تن از اصولگرایان پیشاپیش و با مهندسی صورت گرفته توسط حکومت،در ان تضمین شده است.

اصلاح طلبان در این معامله که روحانی جوش دهنده ی ان است، مبانی روشن دموکراسی خواهی و حقوق بشری را قربانی می کنند تا چند کرسی مجلسی دست نشانده ولی فقیه و سپاه را به دست بیاورند و البته در این معامله، شاید نیمی از واجدین شرایط ، که گزینه ی دیگری ندارند را به پای صندوق های انتصخابات بکشانند، تا مثلا سیاست ورزی را ادامه داده باشند.

رسواتر از این سیاست ورزی ذلت آور، باختی است که روحانی و طرفدارانش در مجلس خبرگان رهبری داشتند که حتا از شدت ضعف و استیصال در برابر جناح حاکم، ترجیح دادند به روی بزرگوار نیاورند و انجا که رفسنجای دست به اعتراض زد، کسانی چون عارف و عبدی که اصلاح طلبان تقلیل گرا و سازشکار، نامیده می شوند، زبان به اعتراض گشودند که چرا معامله را بر هم میزنی و اجازه نمی دهی همگی سر در اخور داشته و سهم خود از ثروت های مادی و معنوی مردم را برده و همچنان به چریدن مشغول باشیم.

در برابر این سیاست ورزی ذلت آور اما همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر، با شفافیت متکی بر اصول دموکراسی و حقوق بشری، از انتخابات ازاد و دموکراتیک در برابر انتصابات دفاع کرده و از اگاهان و کسانی که نمی خواهند خود را فریب داده و یا همچنان سر در اخور این سفره ی گستره ی مردم داشته باشند و نیز از کسانی که حاضر نیستند با پذیرش ذلت بر سر صندوق های انتصخابات که به واقع حتا فکر ان ،چندش اور و ازار دهنده است ، بروند، رای خود را در صندوق رای ازاد بریزند.

می دانیم که چالش اصلاح طلبان با قدرت حاکم ادامه خواهد یافت و اگر چه روحانی با خامنه ای برای دست یابی به مجلسی به دور از اصلاح طلبان پیشرو و حتا اقتدارگرایان بسیار افراطی ، به توافق رسید اما، مناسبات غیر دموکراتیک و غیر عادلانه ی حاکم بر هم خواهد خورد و اینان فرصت نمی کنند، دلار های باد آورده ی پسابرجام را به راحتی چپاول کنند. بحران اصلی که بحران عدم مشروعیت رژیم است، در راه است.



آرش February 8, 2016 06:45 PM

بد و بدترى وجود ندارد همتون از يه قماشند ، اين كشتى ( جمهورى اسلامى ) بايد غرق شود و اصولگرا و اصلاح طلبان و سپاه و بسيج و ديگر مزدوران رژيم را با خود به زير آب ببرد تا ايرانمان يک نفس عميق بكشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار February 9, 2016 09:21 AM

این رژیم برای آنهائی که خود را ایرانی‌ می‌‌دانند از ثانیه نخست مشروعیت نداشت

اما برای آنهائی که این رژیم را پسندیدند و زیر سایه‌اش سی‌ و هفت سال را به هدر دادند باید گفت که جای امیدواری است که سر انجام پس از سی‌ و هفت سال داریم کم کم تازه به "بحران مشروعیت رژیم" می‌‌رسیم *

انصافا ایرانیان با این انقلاب و این سی‌ و هفت سال و این رژیم روی جهنم را سفید کردند * بیچاره وطن دست چه نسل پر افتخاری افتاد * نسل الله و اکبر سیاه پوش و عالیجنابان سرخ پوش

بدا به حال آنهائی که با این رژیم به مشروعیت خود رسیدند خوشا به حال ما که ایرانی‌ آمدیم و ایرانی‌ ماندیم و ایرانی‌ هم می‌‌رویم که سر بلند آمدیم و سربلند ماندیم و سربلند هم میرویم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: