آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 بهمن ماه 1394 = 08-02 2016

سوریه؛ نشست ناتو و عربستان برای اقدام زمینی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و عربستان سعودی قرار است درباره پیشنهاد ریاض مبنی بر اعزام نیروی نظامی به سوریه بحث و تبادل نظر کنند.

به گزارش پرس تی وی، رسانه‌های عربستان سعودی روز دوشنبه به نقل از منابع ناتو گزارش دادند محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی قرار است هفته جاری در نشستهای این ائتلاف نظامی غربی در بروکسل شرکت کند و درباره طرح ریاض برای دخالت زمینی در سوریه به گفت و گو بپردازد.

کشورهای عضو ائتلاف تحت هدایت آمریکا در این نشست‌ها شرکت خواهند داشت.

هفته گذشته، مقامات نظامی در عربستان سعودی از آمادگی ریاض برای اعزام نیروی نظامی زمینی به سوریه در صورت تصمیم ائتلاف تحت فرمان آمریکا برای آغاز این گونه عملیات‌ها در این کشور خبر داد.

هم‌پیمانانی همچون آمریکا در حالی از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند که اعلام آمادگی عربستان با انتقاد شدید و گسترده سوریه و متحدان دمشق مواجه شده است.

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه، این پیشنهاد را محکوم کرده و گفته است «تابوت» در انتظار هر متجاوز در این کشور است، چه «سعودی باشد و چه ترکیه ای».

روسیه همچنین به عربستان سعودی هشدار داده است هرگونه عملیات نظامی زمینی در سوریه بدون مجوز و موافقت دولت دمشق به منزله اعلام جنگ است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: