آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 بهمن ماه 1394 = 09-02 2016

کشتار دسته جمعی در زندان ‌های سوریه

کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد می‌گوید رژیم سوریه با شکنجه و کشتار زندانیان مرتکب جنایت علیه بشریت شده است. گزارش کمیسیون تحقیق در برگیرنده مستندات چهار سال و نیم گذشته است و بر پایه شواهد نجات‌یافتگان گردآوری شده است.

به گزارش رادیو آلمان، کمیسیون تحقیق سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا علیه مقامات نظامی و غیرنظامی سوریه که در شکنجه٬ کشتار یا ناپدید شدن افراد دست داشته‌اند "تحریم‌های هدفمند" تصویب کند.

پائولو پینیرو٬ سرپرست کمیسیون تحقیق سازمان ملل٬ در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که بازرسان سازمان ملل در طول پنج سال گذشته هیچ‌گاه اجازه نیافته‌اند تا از زندان‌ها و اماکنی که شرح‌شان در گزارش این کمیسیون رفته است بازدید کنند.

به گفته پینیرو مقامات زندان٬ مقامات بیمارستان‌های نظامی٬ نیروهای پلیس و دولت از کشتار زندانیان در مقیاس گسترده و شکنجه در داخل زندان‌ها با خبر هستند و از همین رو کمیسیون تحقیق سوریه "دلایل منطقی" لازم را برای باور این‌که جنایت علیه بشریت اتفاق افتاده است در اختیار دارد.

بر اساس برآوردهای کمیسیون تحقیق ده‌ها هزار نفر در سوریه در بازداشت به سر می‌برند. بنا بر گزارش منتشر شده٬ شهادت نجات‌یافتگان "تصویری وحشتناک از میزان تخلفات در حال وقوع" در بازداشتگاه‌های سوریه ترسیم می‌کند. این گزارش وضعیت نگهداری زندانیان را "بحران فوری و بزرگ برای حقوق بشر" توصیف می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: