آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 بهمن ماه 1394 = 10-02 2016

انتخابات؛ استاندار غلط اضافی کرده است

بهارنیوز: سخنان استاندار ایلام در انتقاد از رد صلاحیت داریوش قنبری با واکنش رئیس هیأت نظارت بر انتخابات ایلام مواجه شد. استاندار درباره قنبری - کاندیدای اصلاح طلب - گفته بود که او تک خال "ایوان" بود.

"یوسف امیدی"، رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام در گفتگو با سايت ایلام بیدار در خصوص انتقاد اخیر استاندار ایلام به شورای نگهبان در جریان افتتاح پروژه‌های بنیاد برکت شهرستان ایوان اظهار کرد: شورای نگهبان بر اساس وظیفه و اختیار قانونی خود در اصل 99 قانون اساسی، صلاحیت داوطلبان عضویت در مجلس شورای اسلامی را بررسی می کند. وی گفت: آنچه که از شواهد و قرائن چنین بر می آید این است که جناب آقای استاندار یا قانون اساسی را نخوانده و یا به آن اعتقادی ندارد.

این مسئول افزود: آقای استاندار براساس اصل 99 قانون اساسی و تفسیر آن، مبنی بر نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات (نظریه‌ی 1234 مورخه اول خرداد ماه 1370) در این مملکت هرگونه اظهارنظر باید مستند به قانون باشد، حتی غلط کردن نیز باید مستند به قانون باشد. رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام ادامه داد: اگر غلط کردن مستند به قانون باشد، قانونی است در غیر این صورت غلط اضافی تلقی می شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: