آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 بهمن ماه 1394 = 10-02 2016

هشدار به بازجویان و شکنجه گران صلواتی "آقا"

برای اولین بار یکی از کسانی که در شکنجه زندانیان سیاسی رومانی در دوران چائوشسکو مسئول شناخته شده به زندان محکوم شده است.

به گزارش دویچه وله، الکساندرو ویسینسکو ۹۰ ساله باید باقی عمر خود را در زندان بگذراند. دیوان عالی رومانی او را به دلیل جنایت علیه بشریت به ۲۰ سال حبس محکوم کرده است.

ویسینسکو بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۳ زندان رامنیکو سارات در شرق رومانی را ریاست می‌کرد. قضات دیوان عالی رومانی مدارک موجود را در اثبات جرایم ویسینسکو کافی تشخیص دادند.

این مدارک گواه آن است که در زندان رامنیکو سارات زندانیان سیاسی به صورت سازمان‌دهی شده شکنجه شده و مورد سوء رفتار قرار گرفته‌اند: آنها در سلول‌های انفرادی به سر برده، گرسنگی کشیده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

دادستانی رومانی می‌گوید، دست کم ۱۴ زندانی تحت نظارت ویسینسکو کشته شد‌ه‌اند.

در این دادگاه‌ بر اسنادی تکیه می‌شود که توسط مؤسسه تحقیقات جنایت‌های کمونیسم در بخارست ارائه شده است. این مؤسسه می‌خواهد بیش از ۳۰ نفر دیگر را نیز که به شکنجه در دوران حاکمیت کمونیست‌ها مظنون‌اند به دادگاه بکشاند.

طبق ارزیابی‌ها، در دوران حاکمیت کمونیست‌ها در رومانی بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۸۹ بیش از ۶۰۰ هزار انسان به دلایل سیاسی زندانی شدند. نیکولای چائوشسکو، دیکتاتور کمونیست که رومانی را از سال ۱۹۶۵ تا زمان مرگش زیر سیطره خود داشت به همراه النا، همسر خود بعد از سقوط این رژیم در سال ۱۹۸۹ اعدام شد.



آرش February 10, 2016 10:18 PM

قابل توجه كسانى كه سنگ كمونيست هارو به سينه مى زنند ،
كمونيست = فقر و بدبختى شكنجه و كشتار براى آن جوامع

گزارش یا اعتراض به این نظر


amir February 11, 2016 03:13 AM

حضرت والا امیر المومنین
خاطرت است چایوشسکو باعیال
سینه کش در کاخ و بعدش چند گلوله
یا که در ذهنت مدام شعر است و مداحان مجلس
از صدام هم نداری خاطره؟
آن طناب بر گردنش آویز شد با رقص مرگ
راستی دورت شلوغ است معرکه از این مگسها
آن یکی شاعر یکی مداح وزوز همچون خر مگس اطراف تو
این یکی گوید امامی دیگری گوید خدایی
دست بر ریشی و بالبخند ایول ایولی
صبح فردایست نه چندان دور
سینه کش با مجتبی و اهل بیت و آن عیال
ایول ایول آتش ملت کبابت میکند آماده باش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Islamic Crimes February 11, 2016 06:53 AM

ما ایرانیان هم مثل رومانیها بایستی بعد از ساقط کردن این رژیم ضد ایرانی اسلامی، دست به تشکیل مرکز تحقیقات جنایات اسلامی زده و تمام جزیات جنایات این جنایتکاران اسلامی را بصورت تاریخی ثبت کرده تا نسلهای آینده بدانند چه جنایاتی در ایران توسط این غارتگران خونین ، فاسد، ضد زن، ضد بشری ، ضد ایرانی شیعه اسلامی صورت گرفت انسانیت هیچوقت نبایستی این جنایات اسلامی را فراموش کرد و یا بخشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایرانی February 11, 2016 09:23 AM

اتفاقا در همون موقع چائوشسکو به دستبوس جنایتکاران و همپالکیهای خودش به ایران سفر کرده بود که بعد برگشت به رومانی اعدام انقلابی شد،به امید روزی که سران و مزدوران جمهوری اسلامی جنایتکار توسط ملت قهرمان ایران به درک واصل شوند ایران هرگز نمی میرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: