آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 بهمن ماه 1394 = 11-02 2016

اعتصاب غذای زندانی عقیدتی در پی تداوم حبس

اعتصاب غذای محمد علی طاهری درپی تداوم حبس با وجود پایان محکومیت

«محمد علی طاهری» بنیان‌گذار”عرفان حلقه” و زندانی عقیدتی محبوس در بند ۲-الف زندان اوین به دلیل عدم آزادی در موعد قانونی، از ۱۸ بهمن ماه سال جاری اعتصاب غذای خشک خود را آغاز و روز چهارشنبه ۲۱ بهمن ماه به دلیل وخامت حال جسمی پس از تحمل دو روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بقیه الله تهران به زندان اوین بازگردانده و در اعتصاب غذای تر به سر می برد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، این زندانی عقیدتی و بنیان گذار”عرفان حلقه” پس ازتحمل دوازده روز اعتصاب غذا که سه روز آن اعتصاب غذای کامل بوده است، با شرایط وخیم جسمانی پس از تحمل دو روز بستری به زندان بازگردانده شده است .
پیش تر درعصر روز یکشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۴ علیرغم نقض حکم اعدام و پایان دوران پنج سال محکومیت پرونده نخست این زندانی عقدیتی، نامبرده با عدم آزادی در موعد قانونی از سوی مسوولین روبرو و همچنان درحبس به سر می برد.
جمعی از هواداران این زندانی عقیدتی در روز یکشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۴درموعد آزادی از پرونده نخست او، مقابل منزل و زندان اوین تجمعی جهت استقبال از وی برگزار کرده و همچنان با عدم آزادی این زندانی عقیدتی از سوی مسوولین روبرو شدند.
«محمد علی طاهری» پیش تر در ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
در هفتم مردادماه ۱۳۹۴، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مجددا حکم اعدام براى ایشان به اتهام واهى «افساد فى‌الارض» صادرکرد.
«سعید خلیلی»، وکیل‌مدافع «محمدعلی طاهری» در آذر ماه سال جاری از نقض حکم اعدام موکلش در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور و ارجاع پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب خبر داد.
سخنگوی قوه قضاییه نیز در نشست خبری مورخ ۲۹ شهریور ماه در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت پرونده «محمدعلی طاهری» سرکرده‌ گروه “عرفان حلقه” گفته بود: “حکم صادره برای محمدعلی طاهری مورد اعتراض قرار گرفت و اکنون پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است”.
«نسرین ستوده» وکیل و فعال حقوق بشر نیز طی گفتگویی با “صدای آمریکا” از اعتصاب تر این زندانی عقیدتی در اعتراض به عدم آزادی در موعد قانونی خبر داده است.
عکس هایی از تجمع هواداران این زندانی عقیدتی در روز یکشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۴ در موعد آزادی از پرونده نخست او، مقابل منزل و زندان اوین جهت استقبال از وی در پی می آید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: