آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 بهمن ماه 1394 = 12-02 2016

کسادی راهپیمایی دولتی و التماس روحانی

زینت میرهاشمی

صحنه سازی و نمایش مضحک بازداشت مَلوانهای آمریکایی همراه با یک مرد زن نما در قم، سخنرانی خیابانی احمدی نژاد، جمع کردن بنرهای تبلیغاتی رفسنجانی در راهپیمایی فرمایشی روز پنج شنبه 22 بهمن و همزمان خانه نشینی اکثریت قاطع مردم در این روز، بام آرزوهای روحانی برای خوراندن جام زهر انتخابات به مردم را هر چه بیشتر کوتاه کرد.

محاسبه دولت کلید دار این بود که در اولین تظاهرات بعد از اجرای برجام مردم به طور گسترده شرکت خواهند کرد و حاصل این حرکت لَبیک به دولت حسن روحانی خواهد شد. اما علیرغم حضور سازمانیافته بسیجیان، پاسداران و خانواده های آنان و آوردن اجباری افرادی از نقاط مختلف، تعداد شرکت کنندگان نسبت به سالهای قبل کاهش چشمگیر داشت.

التماس روحانی برای کشاندن مردم به نمایش انتخابات و تلاش او برای دلچسب کردن این شعبده بازی، نشان می دهد که حکومتیان به طور کلی از عدم شرکت مردم به هراس افتاده و می خواهند تا روز 7 اسفند از همه امکانات برای گرم کردن تنور انتخابات استفاده کنند.

روحانی که قبلاً از صندوقهای شیشه ای و شرکت همه جناحها و همه اقلیتها و احزاب ملتزم به قانون اساسی و ولایت فقیه برای انتخابات دفاع می کرد، با خِفَت تمام به رد صلاحیت تعداد کثیری از باندهای درونی تن داد. وی می خواهد این تحقیر را با کشاندن مردم به پای صندوقهای خامنه ای جبران کند.

وی تحریم را قهر مردم نسبت به صندوق رای دانسته و خواستار آن شد که «هیچ کس به هیچ دلیلی با صندوق انتخابات قهر نکند.» و تاکید کرد که «شائبه مهندسی شدن انتخابات در ذهن کسی حضور نکند».

انتشار نامه 300 تن از استادان دانشگاههای ایران که خواهان برگزار نشدن انتخابات غیر رقابتی و ناعادلانه شدند و برگزار نکردن آن را بهتر دانستند، علامت روشنی از گسترده شدن هر چه بیشتر جبهه تحریم است.

کنش و واکنشهای باندهای درون رژیم، نشان دهنده عدم تحمل ولی فقیه برای رقابت جناحی در درون هرم قدرت و تن دادن باند رفسنجانی و اصلاح طلبان به بام کوچک و محدودی که ولایت فقیه برایشان می سازد، است. و مردم در این نمایش انتخاباتی، خراب کردن بامهای استبداد را برای رسیدن به دموکراسی و آزادی تدارک می بینند.



amir February 12, 2016 02:01 AM

اندک اندک وقت رفتن میرسد
بار بندید اشتران را تازیان
خیمه و خرگاه و دستک جمع کنید
این سفر زین العابدینش سید علیست
چون که بیمار است و مفتخور این علیل
طفل معصوم مجتبی و خواهرش
زینبش مامان آغا مجتبی
مداح کاروان آهنگران
شاعرش باشد معلم
دامپزشک کاروان و حضرت آغا علی اکبر شود(ولایتی)
خاطرات این سفر تا شام و مکه مینویسد آن حسین شیره ای
عنتر و رقاصه این کاروان احمدی از نسل یابو دومیش چرخنده باشد
کاروان محمل بندید وقت تنگ است تازیان

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش February 12, 2016 04:36 AM

درود بر ملت بزرگ ايران كه با عدم حضورشان در راهپيمايى نمايشى تو دهنى محكمى به ضحاك و رژيمش زدند و اميدوارم با عدم استقبال از انتصابات نمايشى اش مشتى محكمتر بر دهانش زده شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


freedom February 12, 2016 10:00 AM

روحانی رفسنجانی ، خامنه ای ، همشون یکی است ، ملت گول اینها را نخورید ، اینها تمامش نمایش انتخانتی است ،
۷ اسفند را روز عزا تبدیل کنید برای جمهوری اسلامی ، رای نباید داد
پیروز باد ایران آزاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ali February 12, 2016 03:16 PM

بی شک تحریم گسترده انتخابات درسته که درمدت زمان کوتاه چیزی رو تغیر نمیده،ولی مطمئن ضربه کاری و کمرشکنی خواهد بود وزیاد طول نمیکشه که اثراتش مشخص میشه،،این کار درواقع مهلکترین ضربه با کمترین هزینه هست انتخاب بد به خاطراینکه بدتر انتخاب نشه،،۳۷ساله که جواب نداده وتنها باعث شده که اون بد بدتر بشه،،مردم اگرخواهان تغیراساسی هستند باید این تئوری قدیمی روکه اصلا جواب نداده و جواب نخواهد داد رو یکبار برای همیشه با رژیم سفاک، دزد،،ادمکش به توالت تاریخ پرت کنند و چندبارسیفون توالت رو بکش ،رفسنجانی،،خاتمی،،روحانی وامثلشون خواهان تغیر اساسی به نفع مردم ایران نیستند اینها بدنبال تقسیم قدرت و رانتخواری بودند و هستند مردم همینطور که راهپیمایی روز ۲۲ بهمن رو تحریم کردند وبرای اینکه به هدف که سرنگونی رژیم برسند باید انتخابات رو هم تحریم کنند مرگ بر استبداد

گزارش یا اعتراض به این نظر


sam February 12, 2016 04:49 PM

عدم شرکت در انتخابات رژیم دزد جنایتکار به مردم منطقه و دولتهاشون و به مردم دنیا ثابت میکنه ملت ایران از این رژیم و سیاستهای مداخله گرانش متنفر و بیزارن و همه متوجه میشن که خامنه ای جنایتکار جز مزدورا و جیره خوراش هیچ پشتوانه داخلی نداره این ضربه کاری و شکننداست ۳۷ سال که هیچ انتخاباتی وضعیت کشور ایران و مردمش رو از نظر،سیاسی،،اقتصادی،،فرهنگی،،اجتماعی عوض نکرده و انتخابات فقط مهرها رو جابجا کرده نه تقسیم قدرت و ثروت رو انتخاب بین بد و بدتر فقط باعث شده که بد بدتر شد و بدتر دیو هفت سر شد که شکستنه شاخه هر سرش کلی هزینه طلب میکنه همینطور که با راهپیمایی ۲۲ بهمن برخورد شد و تحریم شد باید با انتخابات هم همین اتفاق بیفته یک بایکوت سراسری جواب محکم و خورد کننده ای به باند دزد ،قاتل،،خیانتکار،،ولایت سراپا دروغ ولی فقیه،،پاینده و جاوید ایران،،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: