آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 بهمن ماه 1394 = 12-02 2016

آمریکا: ایران همچنان منطقه ممنوعه است

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از نیویورک نوشت: با وجود لغو برخی تحریم‌های بین المللی، ایران همچنان برای بانک‌های آمریکایی منطقه ممنوعه است و این ممنوعیت برخی رقبای خارجی آنها را نیز که می خواهند از دلار استفاده کنند، تحت تأثیر قرار داده است.

مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا به تازگی در جمع نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کرد: به طور کلی، تحریم اصلی آمریکا همچنان پابرجاست.

اگر چه دولت اوباما از اواسط ژانویه موافقت کرد تحریم‌های هسته‌ای را بردارد، اما این کشور همچنان تحریمهای مرتبط با حقوق بشر و تروریسم را حفظ کرده است. این تحریم موسوم به "مجازات‌های اصلی" هر گونه سرمایه‌گذاری مرتبط با ایران را برای آمریکایی‌ها ممنوع می کند.

یک بانکدار نیویورکی به خبرگزاری فرانسه گفت: برای ما هیچ چیز تغییر نکرده است. ما نمی توانیم به فعالیتی که از نزدیک یا دور به ایران مرتبط است اعتبار یا فاینانس اختصاص دهیم

همین احتیاط را بانک‌های خارجی حاضر در آمریکا نیز دارند زیرا بنا بر اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، آنها باید اطمینان یابند که هیچ پرداخت یا تراکنشی به دلار که مرتبط با ایران باشد از طریق مؤسسات مالی آمریکایی صورت نمی گیرد.

مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خاطر نشان کرد هیچ پرداختی به دلار به یک نهاد مرتبط با ایران مجاز نیست و هرگونه تخطی پیگرد خواهد داشت.

وی گفت: این بدان معناست که یک نفر غیرآمریکایی که تراکنش‌های مهم یا خدمات مادی مرتبط با ایران انجام دهد ممکن است از نظام مالی آمریکا بریده شود.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آمریکا، سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده که شامل 200 نهاد و شخص است.

یک کارشناس که وال استریت، او را در ارتباط با ایران استخدام کرده است، به خبرگزاری فرانسه گفت: سخت است که بگوییم در ایران چه چیزی به چه کسی تعلق دارد. شفافیت بسیار کمی وجود دارد و اگر شما این شفافیت را نداشته باشید ممکن است با اشخاص یا نهادهایی که هنوز تحت تحریم هستند، وارد معامله شوید.

وی افزود: در این شرایط، مؤسسات آمریکایی ترجیح می دهند از ترس خدشه دار شدن وجهه خود، خطر نکنند.



حقیقتگو February 12, 2016 07:25 PM

امریکا بزرگترین خیانت در حق و حقوق مردم در قفس استبداد اسلامی گرفتار شده را انجام داد و حکومت جنایتگر و ضد ایرانی آخوندی را با میلیاردها دلارکه میرفت در فقر اقتصادی و تحریم بین الملی سقوط کند جان تازه بخشید و حالا با هشدارهای تبلیغاتی که ارزش قدقد کردن یک خروس را ندارد مسخره آمیز تهذید می کند امریکا بهتر است تهدیداتش را قاب کند و به دیوار کاخ سفید آویزان کند امریکا نمی بیند و یا کور است که قشون هایی از امپریالیست زاده گان غرب وشرق و روسیه هر روزه دست بوس آخوندها می روند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: