آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 23 بهمن ماه 1394 = 12-02 2016

حمایت از اسد، ویدئویی افشاگر جنایت روسها

نشریه آلمانی اشپیگل به ویدیویی‌هایی دست یافته که فعالیت واحدهای زمینی روسیه را در حمایت از ارتش سوریه در نزدیکی مرز ترکیه نشان می‌دهد. ولادیمیر پوتین دخالت نظامی زمینی در سوریه را همواره انکار کرده است.

به گزارش دویچه وله، ولادیمیر پوتین همواره تأکید می‌کند که ارتش روسیه در عملیات زمینی نقشی ندارد، اما اطلاعاتی به دست هفته‌نامه اشپیگل رسیده که ثابت می‌کند ارتش روسیه واحدهای زمینی خود را به حمایت از ارتش بشار اسد به حرکت درآورده است.

بر اساس اطلاعات "اشپیگل"، سربازان روس در یکی از حملات نیروهای ارتش اسد در استان لاذقیه در نزدیکی مرز ترکیه وارد عمل شده‌اند تا زمینه پیشروی آن را فراهم آورند.

ویدئوهایی که به دست هفته‌نامه "اشپیگل" رسیده متعلق به نهاد "تیم اطلاعات مناقشه" است که اتحادی از فعالان روس در شبکه اینترنت است.

یکی از این ویدئوها افسر روس‌زبانی را نشان می‌دهد که شاهد نبردی است که در استان لاذقیه در نزدیکی مرز ترکیه در جریان است.

ویدئوی دیگری آتشبار روسی را نشان می‌دهد که در عملیات از آن استفاده می‌شود. یک خبرگزاری روس این ویدئو را منتشر کرده و زیر تصاویر نوشته است که این یک عملیات توپخانه سوریه در استان لاذقیه است.

باید گفت که نیروهای نظامی اسد هرگز چنین آتشباری را در اختیار نداشته‌اند. علاوه بر این، در این ویدئو صدای فرمان به زبان روسی به گوش می‌رسد که می‌گوید: "شماره ۲، آماده، آتش!"

در این ویدئو روی کلاه یکی از سربازان نشانی طلایی دیده می‌شود که خاص ارتش روسیه است و به نیروهای نظامی بشار اسد ارتباطی ندارد.

"تیم اطلاعات مناقشه" متشکل از پیوند گروهی از فعالان اینترنتی حول یک بلاگر روس است که خود را "روسلان لِوی‌یف" می‌نامد. لِوی‌یف به اپوزیسیون روسیه نزدیک است.

لِوی‌یف در تابستان گذشته اولین کسی بود که درباره تحرکات و جابه‌جایی نیروهای نظامی روسیه به سوی سوریه اخباری منتشر کرد، و این مدت‌ها پیش از آن بود که کرملین این عملیات را به طور رسمی تأیید و اعلام کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: