آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 بهمن ماه 1394 = 13-02 2016

سانسور سخنرانی رفسنجانی در صداوسیما

روابط عمومی مجمع تشخیص اعلام کرد: سخنرانی هاشمی توسط صداوسیما سانسور شده است.

به گزارش روزنامه ایران،‌ رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت که هاشمی را در گفت و گوی تلویزیونی همراهی کرده از سانسور اظهارات وی خبر داده وگفت:

پس از هماهنگی‌های لازم، روز بیستم بهمن ماه راس ساعت نه و سی دقیقه آیت‌الله در استودیو حاضر شد و پس از خوش و بش با دبیر ستاد انتخابات سازمان و نماینده دادگستری در این ستاد و عوامل اتاق فرمان و ضبط برنامه، روبروی دوربین‌ها با مردم و طبق معمول برای مردم و درد و دل آنها و نقش بی‌بدیلشان در انقلاب سخن گفت.

براساس قرار قبلی قرار شد ایشان هجده دقیقه خطاب به مردم سحن بگوید و کارگردان تلویزیونی برنامه ده دقیقه و پنج دقیقه پایانی را با اشاره به سخنران اطلاع دهد ولی متاسفانه تا پایان اشاره ای برای اعلام زمان وقت ایشان نشد. آیت الله هاشمی بیست و سه دقیقه و نیم سخنرانی کرد. جالب است در پایان برنامه وقتی به کارگردان گفتم چرا زمان را طبق معمول همه کاندیدا و قرار قبلی اعلام نکردید سکوت کرد. شاید برای من جوابی نداشت و احتمالا می‌خواستند ایشان بیشتر از حد معمول سخن بگوید تا دستشان برای حذف بخشی از سخنانشان باز باشد.

به هر حال پس از اتمام ضبط برنامه، به اتاق تدوین رفتم و با همکاری تدوین گر و مدیر برنامه ها 18 دقیقه از سخنان ایشان را با حفظ همه محورهای سخنرانی انتخاب کرده و تحویل سازمان دادم. ان شاءالله که در کمیسیون ممیزی این سخنرانی دچار تغییر نشود و بدون کم و کاست به طور کامل پخش شود.

متاسفانه در آخرین لحظاتی که این متن را می‌نوشتم متوجه شدم که سخنان ایشان دچار سانسور شده و بخش‌هایی از نطق ایشان را حذف کردند. خوشبختانه متن کامل و سانسور نشده این سخنان در روزنامه ها و سایت ها قابل دسترسی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: