آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 24 بهمن ماه 1394 = 13-02 2016

گروگان آمریکايی؛ قطعنامه علیه رژیم تهران

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیل نلسون سناتور دموکرات و مارکو روبیو عضو جمهوری‌خواه مجلس سنا پیشنهاد قطعنامه‌ای را برای فشار بیشتر بر رژیم ایران برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره وضعیت رابرت لوینسون ارائه داده بودند که بدون هیچ مخالفتی در صحن سنا به تصویب رسید.

آمریکا مدعی است که لوینسون حدود یک دهه پیش برای انجام ماموریت به خاورمیانه سفر کرده بود و هنگام انجام وظیفه خود در جزیره کیش در ایران ناپدید شده است.

مارکو روبیو با تکیه بر این ادعا که رژیم ایران از وضعیت این نیروی پیشین پلیس فدرال آمریکا مطلع است، گفت: ناراحت‌کننده است که دولت ایران از ارائه اطلاعات برای بازگرداندن لوینسون به کشورش سر باز زده است. دولت اوباما در طول مذاکرات هسته‌ای فرصت یافتن لوینسون و آزادی وی را از دست داد و پرونده وی با وجود امتیازدهی مکرر دولت به رژیم تهران همچنان حل نشده باقی مانده است.

ایسنا نوشت: سنای آمریکا در این اقدام خصمانه خود در حالی خواستار اطلاعات بیشتر درباره رابرت لوینسون شده است که مقامات جمهوری اسلامی همواره با رد این ادعاها تاکید کرده‌اند که هیچ اطلاعی از وضعیت و موقعیت لوینسون ندارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: