آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 بهمن ماه 1394 = 14-02 2016

نظرسنجی؛ کاهش اختلاف سندرز با کلینتون

نظرسنجی‌ای که هفته گذشته در آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد فاصله سندرز با کلینتون در رقابت‌های درون حزبی دموکرات، به تنها 7% کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نتایج جدیدترین نظرسنجی صورت‌گرفته در آمریکا از تک رقمی شدن اختلاف برنی سندرز با هیلاری کلینتون در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها حکایت دارد.

به نوشته پایگاه «هیل»، نظرسنجی‌‌ای که موسسه «مورنینگ کانسلت» منتشر کرده، نشان می‌دهد که سندرز که خود را یک سوسیالیست دموکرات می‌خواند، با جلب نظر 39% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، تنها 7% با کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا، که 46% نظرات را به خود جلب کرده، اختلاف دارد.

سندرز در حالی در هفته‌های گذشته به طور مداوم فاصله خود با کلینتون پر آوازه را کاهش داده که تا یک سال قبل وی عضو حزب دموکرات محسوب نمی‌شد و پس از نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری هم تقریبا هیچ کارشناسی روی وی حساب باز نمی‌کرد.

این اولین نظرسنجی سراسری پس از پیروزی سندرز بر کلینتون با اختلاف 22درصدی، در ایالت اثرگذار نیوهمپشایر است. سندرز اولین رقابت درون حزبی ایالتی را هم که یک هفته پیش از آن در آیووا برگزار شد، با اختلاف تنها 0.3% به کلینتون واگذار کرد.

از زمان آخرین نظرسنجی مورنینگ کانسلت که پیش از انتخابات نیوهمپشایر صورت گرفته بود، کلینتون 4% کاهش محبوبیت داشته و در مقابل حمایت از سندرز 2% افزایش یافته تا اختلاف پیشتازی 13درصدی کلینتون، به تنها 7% کاهش یابد.

8% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که می‌خواهند «به کسی دیگر» رأی دهند و 7%‌ هم عنوان کرده‌اند که «نمی‌دانند» یا «نظری ندارند.»

این نظرسنجی در بین 811 شهروند دموکرات یا متمایل به دموکرات‌ها، در روزهای 10 و 11 فوریه (چهارشنبه و پنج‌شنبه) انجام شده و ضریب خطای احتمالی آن 3.4% است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوامبر سال جاری برگزار می‌شود و دو حزب اصلی از حالا تلاش برای تعیین نامزد نهایی خود را آغاز کرده‌اند. کارولینای جنوبی اواخر ماه جاری میلادی (دو هفته دیگر) سومین ایالتی خواهد بود که رقابت‌های درون حزبی در آن برگزار می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: