آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 بهمن ماه 1394 = 14-02 2016

مقام قضايی روحانی و رفسنجانی را تهدید کرد

غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه اظهارات حسن روحانی درباره نقش یکی از نهادها در قاچاق کالا را «مبهم و کلی» خواند که در صورت مشوش کردن اذهان عمومی «جرم» محسوب می‌شود.

به گزارش دیگربان، حسن روحانی به تازگی گفته بود «شما وقتی می‌خواهید تولید کنید، یک دستگاه فاسدی که نمی‌خواهم نام ببرم که چگونه می‌تواند کالای قاچاق وارد کند، نمی‌گذارد کشور رشد کند. باید جلوی این فسادها را بگیریم.»

به نظر می‌رسد منظور روحانی٬ سپاه پاسداران باشد که محمود احمدی‌نژاد نیز پیش‌تر از این نیروی نظامی به عنوان «برادران قاچاقچی خودمان» نام برده بود.

محسنی اژه‌ای در واکنش به این سخنان گفته «اینکه از ناحیه مسئولان عالی به صورت مبهم و کلی سخنی گفته شود هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ قانونی کار صحیحی نیست.»

وی افزوده «اگر این امر در حد تشویش اذهان عمومی باشد طبق قانون جرم محسوب می شود.»

سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از اظهاراتش٬ انتقادها از ردصلاحیت‌های گسترده از سوی شورای نگهبان را «هجمه» نامیده و گفته «اگر توهین و افترا و تحریف {علیه نهادی} صورت گیرد٬ بر اساس قانون جرم محسوب می شود و {توهین‌کننده} باید {از سوی مدعی‌العموم} تحت تعقیب قرار گیرد.»


بنرهای رفسنجانی دارای محتوای خلاف قانون بود

ایسنا: سخنگوی دستگاه قضایی گفت: بنرهای تبلیغاتی یکی از کاندیداها (هاشمی رفسنجانی) که در 22 بهمن جمع‌آوری شد دارای محتوای خلاف قانون بود؛ البته این موضوع در حال بررسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و دومین نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در اولین روز تبلیغات مجلس خبرگان افرادی خودسر بنرهای اقای هاشمی را جمع‌آوری کرده و افرادی از ستاد وی بازداشت و چند ساعت بعد آزاد شدند، آیا قوه قضاییه برای برخورد با چنین موضوعاتی برنامه‌ای دارد یا خیر؟ گفت: در صحبت‌های شما چندین قضاوت وجود داشت. اگر یک جرم مشهودی رخ دهد نیروی انتظامی می‌تواند اقداماتی را در رابطه با جرائم مشهود انجام دهد.

وی ادامه داد: تعداد بنر، نصب بنر، ابعاد بنر در قانون پیش‌بینی شده است و اگر کسی قبل از شروع رسمی زمان تبلیغات اقداماتی را انجام دهد خلاف قانون است. همچنین اگر در زمان تبلیغات باز هم خارج از چارچوب اقداماتی را انجام دهند خلاف است و قطعاً برخورد می‌شود و نیازی نیست که به گفته شما نیروهای خودسر اقداماتی را انجام دهند.

معاون اول دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: اگر خلاف قانون اتفاقی رخ دهد نیروی انتظامی موظف است در مواردی که جرم مشهود است اقداماتی را انجام دهد.

سخنگوی دستگاه قضایی اظهار کرد: آنطور که به من اطلاع دادند و در حال حاضر در دست بررسی قرار دارد این است که در 22 بهمن وانتی را پر از بنر با ابعاد مشخص کردند که دارای محتوای خلاف قانون بود و می‌خواستند آنها را توزیع کنند که نیروی انتظامی جلوی آن را گرفته است، البته این موضوع در حال بررسی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: