آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 اسفند ماه 1394 = 10-03 2016

ماجراجویی موشکی و زندگی فلاکت بار مردم

زینت میرهاشمی

سرکرده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از پرتاب انواع موشکهای بالستیک با بردهای 2000 کیلومتر، 800 کیلومتر، 500 کیلومتر و 300 کیلومتر طی چند روز اخیر خبر داد. این سرکرده سپاه عنوان این عملیات را «رزمایش اقتدار ولایت» اعلام کرد. این ماجراجویی در حالی صورت می گیرد که تحریمهای قبلی علیه برنامه موشکی رژیم پابرجاست و تحریمهای جدیدی هم در حال اضافه شدن است.

حسن روحانی در تاریخ 10 دی سال جاری در نامه ای به وزیر دفاع خواسته بود که «برنامه تولید انواع موشکهای مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.»

تولید موشکهای بالستیک و پرتاب آن با پخش خبرهای هیجانی از طرف سپاه پاسداران بار دیگر بر عملکردهای رژیم در منطقه جهت تولید بحران، تنش و جنگ صِحه می گذارد.

ولی فقیه که در اثر خوردن جام زهر مجبور به بتون گرفتن پروژه آب سنگین شد، تلاش می کند که از طریق ساخت موشکهای مخرب و ارسال آن برای گروههای تروریستی و ایجاد تنش و آشوب، موقعیت متزلزل خود را حفظ کند. زهر اتمی منجر به بازدارندگی ساخت سلاح اتمی حداقل به مدت 8 سال می شود که رژیم در این مدت قصد دارد با ساخت انبوه موشکهای بالستیک و پرتاب پر سر و صدای آن، این خلاء را جبران کند. با وجود این ماجراجویی کلید روحانی برای بازکردن قفل بحران اقتصادی ناشی از تحریمها حرف پوج است. زیرا برداشتن تحریمها منجر به بهبود شرایط زندگی و معیشت مردم نمی شود و برعکس با عملکردهای ماجراجویانه نظامی در منطقه و هزینه کردن برای موشکها و حمایت از نیروهای بنیادگرا، زندگی فلاکتبار مردم بدتر خواهد شد.

همراه با پخش خبر پرتاب موشکها، شاهد چندین حرکت اعتراضی کارگری طی دو روز گذشته بودیم. شعارها و خواستهای کارگران معترض، وضعیت بحرانی معیشتی و فقیرتر شدن نیروی کار را نشان می دهد. بازنشستگان صندوق فولاد در تجمع اعتراضی خود در روز شنبه 15 اسفند در برابر استانداری به درستی شعار دادند:«سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن». بر همین منظر ولی فقیه که فقط زبان زور را می فهمد باید منتظر تحریمهای بیشتر در رابطه با آزمایش موشکی که نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است، باشد.



freedom March 10, 2016 09:49 AM

مردم از بی کاری و فقر کمرشان شکسته شده ،این سپاه جلاد و فاشیست موشک هوا میکنه !
ای خدا ما را از دست این مفت خورها سپاهی نجات بده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: