آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 اسفند ماه 1394 = 12-03 2016

تلاش بین المللی برای مبارزه با فیلترینگ در ایران

رادیو فرانسه: سازمان گزارش‌گران بدون مرز در اطلاعیه‌ای به مناسبت ۱۲ مارس ٢٠١۶ (۲۲ اسفند ١٣٩۴) روز جهانی مبارزه با سانسور در اینترنت، از ادامه کارزار خود برای آزاد کردن سایت‌های سانسور شده در کشورهای دشمن اینترنت نظیر ایران خبر داد.

در کارزار جدید گزارش گران بدون مرز برای آسان‌تر کردن دسترسی به سایت‌های سانسور شده، دو برنامه نویس فرانسوی نرم‌ابزار تازه‌ای را برای مرورگر گوگل کروم آماده کرده‌اند، که کاربران می‌توانند با کلیک بر ایکون «RSF Censorship Detector » به راحتی و بی واسطه به آدرس سایت‌های همانند شده هدایت شوند.

گزارش‌گران بدون مرز سایت‌های همانند‌سازی شده را بر روی ابرهای ذخیره شرکت‌های بزرگی چون آمازون و میکروسافت و دیگر خدمات‌دهندگان فناوری «رایانش ابری»، قرار داده است و میزبانی می‌کند. کارزار" آزادی هم‌آیند" بر سرویس‌های خدمت دهنده‌ای تکیه دارد که این دولت‌ها نمی‌خواهند آنها سانسور کند، زیرا مسدود کردن دسترسی به موسسه‌ها و غول‌های بزرگی چون آمازون یا میکروسوفت محروم کردن هزاران شرکت فناوری از خدماتی است که هر روزه در این کشورها از آن‌ها استفاده می‌شود.

برای دور زدن سانسور فن‌آورانه‌ی بکار گرفته شده از سوی دولت‌هایی که حقوق بشر را رعایت نمی کنند، گزارش‌گران بدون مرز ازفناوری همانند‌سازی (mirroring) که «آینه‌ کردن» و یا همانندی ساختن از سایتی است به‏‌عنوان نسخه‏ بدل یک سایت دیگر، بهره برده است. مسدود کردن سایت‌های آینه نیز به شکل اقتصادی و سیاسی برای کشورهای دشمن اینترنت هزینه‌ای سنگین در بر خواهد داشت.

گزارش‌گران بدون مرز تلاش می‌کند، همانند‌ سایت‌های اطلاع رسانی تا ماه‌ها در دسترس بمانند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: