آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 فروردین ماه 1395 = 23-03 2016

کشف اثر تاریخی ۲هزار ساله ایران در ترکیه

رسانه‌های ترکیه از کشف یک اثر تاریخی ایران در نزد قاچاقچیان شمال غرب این کشور خبر دادند. این اثر دست کم ۲هزار سال قدمت دارد.

خبرگزاری ایرنا به نقل از رسانه‌های ترکیه از کشف یک اثر تاریخی ۲هزار ساله ایران در نزد قاچاقچیان در شمال غرب ترکیه خبر داد.

ایرنا به نقل از خبرگزاری دوغان نوشت، مأموران ژاندارمری ترکیه طی عملیاتی در استان بالیکسیر، در شمال غرب این کشور ۱۰۷ قطعه اثر تاریخی و عتیقه را از دو قاچاقچی کشف کردند که از جمله شامل بشقابی برنزی با قدمت حداقل دو هزار سال متعلق به ایران باستان می‌شود.

به نوشته این خبرگزاری، این اثر تاریخی زمانی که قرار بود به قیمت دو میلیون لیر ترکیه (معادل ۶۶۰ هزار دلار) به یک تاجر فروخته شود، کشف و ضبط شد.

مأموران بعد از مصادره این اثر آن را به موزه شهرستان باندیرما، از توابع استان بالیکسیر منتقل کردند و دو قاچاقچی عتیقه نیز در همین ارتباط دستگیر شدند.

ایرنا گزارش داد که این بشقاب ۲۸ سانتی‌متر قطر دارد و اشکالی از پادشاه، جشن‌های بهار و عقاب بر روی آن حک شده است.



Mahtab March 23, 2016 07:26 PM

این مملکت بی صاحب که دست ی مشت آخوند بیسواد که مشغول آفتابه پر کردن خودشان هستن و زره ای به کشور که هیچی به اثار باستانی و غیره اصلان آهمنییتی نمیدن و خدا میداند در این ۳۷ ساله این حکومت کثیف چه چیزهای که غارت و دزدی نشده و بیشتر هم از عوامل خودشون هستن که دستی باز دارند در غارت، ننگ به ملایان و این رژیم کثیف آخوندی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: