آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 4 فروردین ماه 1395 = 23-03 2016

رسانه های روسیه: اوباما در کوبا تحقیر شد

رسانه های روسی به حاشیه های دیدار رئیس جمهوری آمریکا از کوبا اشاره می کنند که مهم ترین بخش آن برخورد و رفتار سرد و تحقیرآمیز رهبری کوبا با باراک اوباما بود.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله خبرگزاری روسیا سگودنیا امروز چهارشنبه در گزارش های خود خاطرنشان کردند که اوباما از بدو ورود به هاوانا با برخورد سرد سران حکومت کوبا مواجه شد.

این رسانه ها به عنوان مثال به حضور نیافتن «رائول کاسترو» رئیس جمهوری کوبا در فرودگاه هاوانا برای استقبال از اوباما اشاره کردند که بجای وی وزیر خارجه کوبا حضور یافته و این اقدام بر خلاف تشریفات معمول انجام گرفت. در حالی که رئیس جمهوری کوبا برای استقبال از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، شخصا در فرودگاه حاضر و از وی استقبال کرده بود.

نکته بسیار مهم دیگر که توجه بسیاری را در روسیه به خود جلب کرده و به ویژه در فضای مجازی بحث های داغی در مورد ان صورت می گیرد شرکت اوباما و رائول کاسترو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک بود.

اوباما در پایان کنفرانس مطبوعاتی سعی کرد مطابق عادت آمریکایی اش دست خود را بر کتف کاسترو بگذارد اما رئیس جمهوری کوبا چنین اجازه ای را به وی نداد.

کاسترو دست اوباما را در هوا نگه داشت و این حرکت باعث شد رئیس جمهوری آمریکا که لبخندی بر چهره داشت دستپاچه شده و دست اوباما در هوا آویزان بماند.

رئیس جمهوری کوبا همچنین به همتای امریکایی خود اجازه نداد وی را بغل بگیرد و فاصله با وی را حفظ کرد.دوربین های خبرنگاران این موارد را ثبت کردند.

بر اثر خودداری رئیس جمهوری کوبا، وضعیتی به وجود آمد که اوباما طبق تشریفات نتوانست با وی دست بدهد یا کاسترو را بغل بگیرد و تلاش وی برای گذاشتن دست خود بر روی کتف کاسترو هم ناکام ماند.

در گزارش رسانه های روسی گفته شده است، سفر اوباما به هاوانا که رسانه های آمریکایی آن را پایان دوره خصومت و جدایی میان آمریکا و کوبا قلمداد می کنند با موارد ناخوشایند و شرم آور به پایان رسید.

فعالان شبکه های اجتماعی روسیه در باره این موارد ناخوشایند سفر رئیس جمهوری آمریکا به کوبا بطور گسترده اظهار نظر کرده و اوباما را سزاوار چنین رفتار تحقیرآمیزی خواندند.



پیشگو March 23, 2016 10:32 PM

حاج حسین که بله
اما روسیه، زغال به زغال میگه رویت سیاه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Koroush March 24, 2016 01:36 AM

پادشاه عربستان حاج حسين را ادم حساب نكرد ،حاج حسين تا زانو خم ميشه كاسترو كه جاى خود دارد از شما هموطنان چه پنهان ،من كه نه سر پيازم نه ته پياز ديدن من هم بياد تحويلش نمی گیرم

گزارش یا اعتراض به این نظر


احمد اکبری March 24, 2016 01:46 PM

حیف از ریگان که چنین رئیس جمهور ی به جایش تکیه زد؟این برخورد حق اوباما بود؟چرا که او هیبت یک رئیس جمهور قدرتمند را نداشت؟ هشت سال او در زمین گلف گذشت! و امریکا را از یک ابر قدرت به یک کشور ضعیف تنزل داد؟مردم امریکا برای اعاده ی خویش این بار رئیس جمهور قدرتمندی را برگزینند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: