آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 فروردین ماه 1395 = 25-03 2016

فرانسه: خنثی سازی حمله تروریستی/اخبار بروکسل

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد، مقامهای این کشور یک فرانسوی وابسته به یک شبکه تروریستی را که قصد انجام حمله‌ای تروریستی در این کشور داشته دستگیر کرده و این توطئه را خنثی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر کشور فرانسه در تلویزیون این کشور اعلام کرد، یک توطئه حمله در این کشور که در مراحل پایانی برای اجرا قرار داشت خنثی شد.

کزونو تصریح کرد: فرد دستگیرشده متهم به مشارکت سطح بالا در این طرح برای اجرای عملیات تروریستی است. او عضو یک شبکه تروریستی بوده که برای حمله به فرانسه برنامه‌ریزی کرده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از این دستگیری که از سوی سرویس مبارزه با تروریسم فرانسه صورت گرفت، ماموران این آژانس به یک آپارتمان دیگر در منطقه "ارژانتوی" در حومه شمالی پاریس نیز حمله کردند.

وی افزود: در مرحله فعلی شواهد ملموسی مبنی بر وجود ارتباط بین این توطئه با حملات تروریستی ماه نوامبر شهر پاریس و حملات اخیر در بروکسل در دست نیست.

یک شبکه رادیویی فرانسه موسوم به "فرانس اینفو" نیز گزارش داد که این فرد پیش از این در بلژیک به اتهام وابستگی به یک شبکه تندرو مجازات شده بود. شبکه تلویزیونی "ای تله" فرانسه نیز گزارش داد که در خانه این متهم مواد منفجره یافت شده است.


بازداشت ۶ مظنون در ارتباط با بمبگذاری‌های بروکسل

بلژیک درپی حملات تروریستی به پایتخت این کشور ۶ مظنون را بازداشت کرد.

به گزارش یورونیوز، پلیس بلژیک 6 مظنون به ارتباط با بمبگذاری‌های تروریستی بروکسل که تلفات بسیاری را درپی داشت بازداشت کردند.

خالد و ابراهیم البکراوی دو برادری بودند که در جریان بمب‌گذاری‌های آنها در فرودگاه و یکی از ایستگاه‌های متروی بروکسل 31 تن کشته و نزدیک به 300 نفر نیز زخمی شدند.

این حملات به حدی اروپا را وارد شوک کرد که باعث استعفای وزیر کشور و وزیر دادگستری بلژیک شد. مقامات آمریکایی همچنین اعلام کردند که نام این دو برادر در لیست سیاه آنها قرار داشته است.

رئیس‌جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد که ابراهیم البکراوی، یکی از عاملان حملات انتحاری را در سال گذشته بازداشت کرده اما دولت بلژیک با وجود هشدارهای ترکیه وی را آزاد گذاشته بود.



اردلان March 25, 2016 12:37 PM

! قابل توجه تمامی کشورهای اروپایی وابالات متحده آمریکا؛ تا زمانیکه حکومت جنایتکارتروریست پرور جمهوری اسلامی درایران بر سر قدرت باشه آش همین و کاسه همین ما ایرانیاها در این باب ضرب المثل های زیادی داریم که در این جورمواقع میگه ' جلوی ضرر و از هرکجا بیگیری به سود آدم تموم میشه' حالا دیگه وقتشه که سیاستمدارای غربی سر عقل بیان و دست از حمایتهای همه جانبشون ازاین آخوندای آدمکش و قدرت طلب در ایران چه پنهانی ویا علنی دست بردارند تامردم هم با فراق باز بتونن خودشون تکلیفشونو با این حکومت برای همیشه روشن کنند ! اما شما غربیها بهتره اینو بدونید که یک ایران آزاد و قدرتمند نسل تروریسم را بخصوص در خاورمیانه و جهان ریشه کن خواهد کرد بهترین راه حل همانیست که شاهزاده رضاپهلوی در طی گذشت این 37 سال از اشغال ایران بارها و بارها اعلان داشتند یعنی رفراندوم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: