آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 فروردین ماه 1395 = 25-03 2016

هلاکت یکی از رهبران اصلی داعش در حملۀ هوائی

رادیو فرانسه: عبدالرحمن مصطفی القدولی، معاون ابوبکر بغدادی و یکی از مسئولان اصلی داعش در حملات آمریکا کشته شده است. وزیر دفاع آمریکا گفت که وی عملاً به عنوان «وزیر دارایی» داعش فعالیت می‌کرده است. مکان و زمان کشته شدن وی دقیقاً اعلام نشده است.

عبدالرحمن مصطفی القدولی نام‌ها و القاب مختلف داشته است. نزدیک به یک سال قبل، نیوزویک نوشت که پس از آسیب دیدگی ابوبکر بغدادی، هم اکنون «ابوعلا العفری» جانشین وی شده است.

مصطفی القدولی علاوه بر «ابوعلا العفری»، با القاب «ابوسجی» و «حاجی امام» نیز شناخته می‌شد.

روزجمعه ٢٥ مارس/٦ فروردین، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفت: «ما به طور منظم، رهبران داعش را نابود می‌کنیم. طی هفتۀ گذشته ارتش آمریکا چند تروریست کلیدی داعش، از جمله "حاجی امام" را از میان برداشته است». به گفتۀ اشتون کارتر القدولی یا «حاجی امام، یکی از چهره‌های اصلی داعش بود و تقریباً در مقام وزیر دارایی و همچنین به عنوان مسئول توطئه‌های خارجی عمل می‌کرد»...

عبدالرحمن مصطفی القدولی، متولد موصل، از اقلیت ترکمن عراق بود و ٥٩ سال داشت.

سایت «پاداش برای عدالت»، وابسته به وزارت خارجۀ آمریکا که نام تروریست‌ها و جوایز دستگیری آنها را منتشر می‌کند، در معرفی قدولی چنین می‌نویسد:

عبدالرحمن مصطفی القدولی در پی آزادی خود از زندان، در اوائل سال ٢٠١٢ به داعش پیوست و به سوریه سفر کرد تا در یک شبکه داعش مستقر در سوریه همکاری نماید. در سال ٢٠٠٤ القدولی به القاعده در عراق پیوست، که در آن زمان تحت رهبری ابو موسی الزرقاوی، رهبر اکنون درگذشتۀ القاعده در عراق بود، و به عنوان جانشین وی و امیر (رهبر) القاعده در عراق، در شهر موصل خدمت کرد.
در ١٤ مه ٢٠١٤، وزارت امور خارجه آمریکا و اداره خزانه داری آمریکا القدولی را به دلیل فعالیت برای، یا از سوی داعش به عنوان یک فرد تروریست در سطح جهانی معرفی کرد.

آمریکا برای دستگیری القدولی ٧ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. از این نظر نیز وی بعد از ابوبکر بغدادی که ده میلیون دلار جایزه داشت، در رتبۀ دوم قرار می‌گیرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: