آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 فروردین ماه 1395 = 26-03 2016

شبکۀ داعشی بروکسل و پاریس در حال نابودی

رادیو فرانسه: نیروهای امنیتی فرانسه و بلژیک اقدام های خود را علیه شبکۀ عاملان عملیات تروریستی پاریس و بروکسل افزایش می دهند. در جریان این اقدام ها از پریروز پنجشنبه ۲۴ مارس ۹ نفر دستگیر شده اند. همزمان دادسرای فدرآل بلژیک گفته است که صالح عبدالسلام مظنون کلیدی عملیات تروریستی سیزدهم نوامبر در پاریس که از یک هفتۀ پیش در بروکسل دستگیر و زندانی شده است از این پس از هرگونه همکاری با پلیس خودداری می کند.

بر اساس متن بازجویی، صالح عبدالسلام نقش خود را در عملیات تروریستی پاریس که ۱۳۰ کشته برجای گذاشت بسیار اندک می داند و مدعی است که نقش اصلی را در طراحی و اجرای این عملیات برادرش ابراهیم و عبدالحمید اباعود برعهده داشتند.
در این حال، رییس جمهوری فرانسه، فرانسوا اولاند، گفته است : شبکۀ عملیات تروریستی پاریس و بروکسل در حال نابود شدن هستند، هر چند تهدید شبکه های دیگر تروریستی به قوت خود باقی است.
پنجشنبه گذشته مقامات فرانسوی خبر دادند که توانسته اند از اجرای یک عملیات ترریستی که در مراحل پیشرفته ای بوده جلوگیری کنند. به گفتۀ مقامات فرانسوی دستگیری فردی به نام "ردا کریکت" که از او به عنوان یک سارق قدیمی یاد شده در این موفقیت نقش داشته است. در نتیجۀ این دستگیری پلیس فرانسه مقادیری مواد انفجاری و مسلسل در آپارتمانی در حومۀ شمالی شهر پاریس ("آرژانتوی") به دست آورده است.
"ردا کریکت" و عبدالحمید اباعود در سال ۲۰۱۵ از سوی دادگاهی در بروکسل به جرم "مشارکت در فعالیت های یک گروه تروریستی" غیاباً محاکمه و محکوم شدند.
نجیم العشراوی، جوان بلژیکی مراکشی تبار، نقشی کلیدی در عملیات تروریستی پاریس در نوامبر گذشته و همین طور عملیات تروریستی ۲۲ مارس در بروکسل داشته است. نجیم العشراوی و ابراهیم البکراوی دو تن از عاملان انفجارهای تروریستی فرودگاه بین المللی بروکسل بوده اند.
به گزارش "سی ان ان" ابراهیم البکراوی و برادر وی خالد البکراوی در فهرست تروریست های شناسایی شده از سوی ایالات متحد آمریکا بوده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: