آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 فروردین ماه 1395 = 26-03 2016

گاف ١٦٠٠ ميليارد تومانی در صداوسيما

با گذشت بیش از يكماه از برگزاري مزايده اگهي هاي صداوسيما اين سازمان علاوه بر بحران مالي وارد بحران قانوني و پرونده اي ١٦٠٠ ميليارد توماني شده است.

به گزارش خبرنگار «انتخاب»، سازمان صداوسيما در دوره هاي گذشته آگهی هاي خود را از طريق چند شركت تبليغاتي توزيع مي كرد، بطور نمونه اگهي هاي جام جهاني را در مزايده اي به مبلغ بيش از ٢٠٠ ميليارد تومان به مزايده گذاشت ودر سال قبل مجموعا بيش از هزار ميليارد تومان از اين طريق به حساب سازمان واريز شد.

در سال جديد محمد سرافراز با پيشنهاد شهرزاد ميرقلي خان بازرس ويژه و کاردار كه توسط او معرفي شده بود ، تصميم گرفت آگهي هاي سازمان را بطور كلي به مزايده بگذارد و در اين راه با مخالفت هايی در درون سازمان و برخي نهادهاي نظارتي مواجه شد اما به تذكرات توجه نكرده و مزايده برگزار شد.

گفته مي شود ت. ه از افرادي كه در دولت گذشته با حمايت مشايي ارتباطي در لندن برقرار كرده بود ، بعنوان فرد مورد نظر در اين مزايده شركت كرده و با همكاري يكي از بانكهاي وابسته به وزارت رفاه در اين مزايده معرفی مي شود، اما پيش از برگزاري مزايده با دستور سازمان مديريت و برنامه ريزي، بانكهاي دولتي از شركت در اين مزايده منع مي شوند و بانك مذكور نيز قبل از بازگشايي پيشنهادات، كتبا انصراف خود را اعلام مي كند.

با اين وجود هاشميان با ارائه ضمانت نامه اي كه توسط شركت سروش وابسته به سازمان تاييد شده بود، پيشنهاد ١٦٠٠ ميليارد توماني را ارايه مي دهد اما قادر به اجراي تعهدات خود نمي شود.

با پيگيري موضوع مشخص مي شود ضمانت نامه ١٠٠ ميلياردي ارايه شده توسط هاشميان قابليت اجرايي نداشته و در نهايت شركت سروش متضمن اجراي ان است كه وابسته به صداوسيماست.

اكنون صداوسيما با درامدي محقق نشده هزار ميلياردي، مزايده توام با تخلفات ١٦٠٠ ميلياردي، ضمانت نامه بي ارزش صد ميلياردي و پرونده تخلفات متعددي مواجه است كه بابركناري مديرعامل سروش نيز گره اي از ان گشوده نشده است.

گفته مي شود پيش ار برگزاري مزايده از سوي دفتر يكي از مقامات به صداوسيما در مورد عدم برگزاري مزايده با اين شرايط، تذكر دلسوزانه داده شده بود كه با بي اعتنايي مواجه شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: