آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 فروردین ماه 1395 = 26-03 2016

تروریست فراری فرودگاه بروکسل بازداشت شد

مردی که در سمت راست عکس کلاه بر سر دارد مهاجم تحت تعقیب حملات تروریستی فرودگاه بروکسل بود

به گزارش رادیو آلمان، سومین مهاجم حملات تروریستی فرودگاه بروکسل بازداشت شد. او که فیصل ش. نام دارد توسط راننده یک تاکسی که مهاجمان را به فرودگاه برده بود شناسایی شده است. بلژیک احتمالاً سال گذشته از طرح حمله به فرودگاه بروکسل مطلع شده بود.

خبرگزاری آلمان از شناسایی سومین مهاجم حملات تروریستی فرودگاه بروکسل خبر می‌دهد. این فرد که مردی به نام فیصل ش. نام دارد شب جمعه (۲۴ مارس/ ۵ فروردین) بازداشت شده است. او توسط یک راننده تاکسی که سه مهاجم حملات تروریستی را به فرودگاه بروکسل برده بود، نیز شناسایی شده است.

پیش از انتشار این خبر رسانه‌های بلژیک از کشته شده نگهبان یکی از تأسیسات اتمی بلژیک به ضرب گلوله خبر داده بودند.

به نوشته روزنامه بلژیکی Deniere Heure چاپ شنبه (۲۶ مارس/ ۷ فروردین) این حادثه دو روز پس از حملات تروریستی بروکسل رخ داده و مدارک شناسایی نگهبان به قتل رسیده ربوده شده است. این مدارک اما از قرار بلافاصله پس روشن شدن ماجرا باطل شده‌اند.

سخنگوی پلیس بلژیک به به دلیل ادامه تحقیقات در مورد این حادثه روز شنبه حاضر به موضع‌گیری در این مورد نشده است. روزنامه Deniere Heure پس از حملات تروریستی بروکسل تأسیسات هسته‌ای بلژیک را هدف اصلی مهاجمان دانسته بود.

این روزنامه نوشته بود که مهاجمان انتحاری فرودگاه و ایستگاه متروی بروکسل در اصل برنامه برای حمله به تأسیسات هسته‌ای بلژیک داشتند اما به دلیل اینکه تحت فشار زمانی قرار گرفتند برنامه خود را بر حمله به فرودگاه و یک ایستگاه مترو متمرکز کردند.

پیشتر نیز ‌نگرانی‌های مبنی بر احتمال حمله مهاجمان تروریستی به تأسیسات اتمی بلژیک مطرح شده بود. اما حمله به فرودگاه بروکسل نیز بدون برنامه ‌ریزینبوده است.

طرح حمله به فرودگاه بروکسل در خانه اباعود در آتن

خبرگزاری اسکای در آتن شنبه (۲۶ مارس/ ۷ فروردین) گزارش داد که پلیس یونان سال گذشته در جریان تفتیش دو آپارتمان در آتن نقشه‌هایی پیدا کرده است که خبر از برنامه‌ریزی یک حمله تروریستی به فرودگاه بروکسل می‌دادند.

یک نقشه فرودگاه بروکسل نیز همراه این مدارک بوده است. پلیس آتن این مدارک را در آپارتمان فردی به نام عبدالحمید اباعود پیدا کرده و در همان زمان مقامات بلژیک را از یافته‌های خود مطلع کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، پلیس یونان هنوز رسمأ در مورد این گزارش اظهار نظر نکرده است.

با این حال هر چه جزئیات بیشتری از حملات تروریستی بروکسل منتشر می‌شود‌ ضعف نیروهای امنیتی و پلیس بلژیک نیز بیشتر نمایان می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: