آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 فروردین ماه 1395 = 27-03 2016

افزایش مسمومیت معتادان در برخی شهرها

رئیس بیمارستان ولیعصر اراک از افزایش موارد مسمومیت با سرب ناشی از خوردن تریاک در بین معتادان در یک ماه اخیر خبر داد.

دکتر سید محمد جمالیان روز یکشنبه گفت: در یک ماه اخیر 18 مورد مسمومیت قطعی با سرب در معتادانی که تریاک خوراکی استفاده می کنند در این بیمارستان مشاهده شده که سه مورد آن مربوط به 24 ساعت گذشته است.

او توضیح داد: در سنجش ازمایشگاهی تریاک های موجود در بازار مشخص شد که مقادیر زیادی سرب در آن ها وجود دارد و قاچاقچیان با مقاصد سودجویی و سنگین تر شدن تریاک این فلز را به آن می افزایند.

این متخصص سم شناسی توضیح داد: معتادان به تریاک خوراکی با بلعیدن مقادیری از این مخدر آلوده به سرب با مشکلات جدی از جمله دل دردهای شدید ، بروز کم خونی ، رسوب سرب در استخوان ها و دردهای شدید مفاصل ، زخم و خارش در پوست و اندام ها مواجه می شوند و در برخی موارد عوارض عصبی و فلج از ناحیه مچ دست و پا نیز مشاهده شده است.

دکتر جمالیان گفت: برخی از معتادان دچار مسمومیت شده به کم خونی شدید مبتلا شده اند و عوارض حاد برایشان ایجاد شده است.

او بیان کرد: عوارض سرب موجود در تریاک در روش خوراکی بیشتر از روش تدخینی است.

دکتر جمالیان توضیح داد: نخستین مورد مسمومیت با سرب تریاک در 11 اسفند ماه به این مرکز درمانی مراجعه داشته و تعداد مراجعان روند رو به رشد دارد و می طلبد که در این خصوص اقدام عملی و جدی صورت بگیرد.

مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) اراک یکی از بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی اراک است.

این بیمارستان به عنوان یکی از قدیمی ترین بیمارستان های شهر اراک در سال 1329 تاسیس شده و اکنون علاوه بر ارائه خدمات در سطح استان مرکزی، برخی نیازهای درمانی استان های همجوار را نیز پوشش می دهد.

هم اکنون طرح نوسازی این بیمارستان در حال اجرا است.



مسعود از حوزه اراک March 27, 2016 05:54 PM

بنظر من افراد معتاد به تریاک در شهرستان اراک برای اینکه اگر بخواهند به بهترین و نابترین تریاک دسترسی داشته باشند میتواند به مسجد یا مدرسه آخوند واقع در خیابان سعدی نرسیده به دروازه حاج ال نقی مراجه کرده و فقط کافیست یکی از آخوندهای آن مدرسه را تعقیب کرده من قول میدهم بعد از ۱۰ دقیقه تعقیب آخوند سالمترین تریاک دنیا را ساقی تریاک فروش به آخوند مورد نظر میفروشد برای همین معتادین به تریاک در این شهر میتوانند از همین ساقی خرید کنند که حداقل دچار عوارض مسمومیت بعد از مصرف نشوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: