آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 فروردین ماه 1395 = 27-03 2016

رتبه زبان فارسی در ویکی‌ پدیا

طبق آمارهای رسمی اعلام شده رتبه زبان فارسی در ویکی‌پدیا تا فوریه 2013، هجدهمین کشور جهان بوده است.

به گزارش ایسنا، طی سال‌های گذشته تلاش‌های متعددی برای گسترش زبان فارسی در فضای مجازی صورت گرفته است با این حال تاکنون درصد سایت‌هایی که از زبان فارسی استفاده می‌کنند به 0.9 درصد رسیده است.

از سویی دیگر رتبه زبان فارسی در میان زبان‌های مورد استفاده قرار گرفته در سایت‌های وب، رتبه سیزدهم بوده و تعداد سهم مقالات زبان فارسی در ویکی‌پدیا بالغ بر 472 هزار عدد بوده است.

همچنین طبق آمارهای منتشر شده تاکنون بیش از 710 هزار و 126 دامنه .ir ثبت شده و نسبت دامنه‌های .ir ثبت شده به کل دامنه‌های ثبت جهانی حدود 0.8 درصد است. رتبه ایران در جدول تعداد دامنه‌های ثبت شده جهانی هجدهم ارزیابی شده است.



حسن March 27, 2016 02:18 PM

جايگاه زبان عربي در چه رتبه اي ميباشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


amir March 27, 2016 06:07 PM

برای پیشرفت و توسعه و گسترش فرهنگ زبان یک کشور در مرحله اول نیاز به دولتمردانی فهیم و ملی که احساس وظیفه کنند و مسیول پذیر درمقام ملت و جوامع بین الملل باشند جهان امروز بر مبنای اقتصاد و تبادل فرآورده های اقتصادی میباشد بعنوان نمونه چین در این مرحله بسیار پیشرفته و غنی میباشد زبان و فرهنگ چینی آنچنان رواج و رونق یافته که در امریکا و امریکای شمالی ناظر بر آنیم زبان چینی هم اکنون در ارتباطات اقتصادی کاملا مشهود است این مربوط به دولت مردان فهیم و دور اندیش میباشد نه تازیان بیسواد و امتی ابن الوقت و نادان به یزدان اگر ما خرد داشتیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: