آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 فروردین ماه 1395 = 27-03 2016

افزایش شمار تلفات انفجار تروریستی لاهور

شمار قربانیان انفجار تروریستی غروب یکشنبه به وقت محلی در پارک ' گلشن اقبال' در قلب شهر لاهور پاکستان، تا کنون دست کم به 70 نفر رسیده و حدود 300 نفر هم مجروح شده اند.

بیشتر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می دهند. این انفجار در چند متری وسایل بازی کودکان در این پارک بزرگ اتفاق افتاده است.
به گزارش پلیس، استفاده از ساچمه های فلزی در مواد منفجره، باعث شده تا میزان تلفات و جراحات ناشی از این انفجار تروریستی به حداکثر میزان ممکن برسد.
گروه جماعت الاحرار از شاخه های طالبان پاکستان مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت.
شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب پاکستان که شهر لاهور مرکز آن است، سه روز عزای عمومی در سراسر این ایالت اعلام کرد. قائم علی شاه سروزیر ایالت سند نیز یک روز عزای عمومی در این ایالت اعلام کرده است.
منابع پلیس لاهور اعلام کرده اند این انفجار ناشی از یک اقدام انتحاری بوده است.
حمله در یک روز تعطیل و در ساعتی از روز رخ داده که معمولا در چنین وقتی، پارک 'گلش اقبال' مملو از جمعیت از جمله کودکان و زنان است.
با توجه به وخامت حال تعداد زیادی از مجروحان این حمله تروریستی، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
نخست وزیر و رئیس جمهوری پاکستان باصدور پیامی، این حمله تروریستی مرگبار را محکوم کردند.
همزمان با انفجار در شهر لاهور، اوضاع اسلام آباد پایتخت پاکستان نیز ناآرام است . تعداد زیادی نیروهای پلیس و ضدشورش در تمام نقاط اسلام آباد به ویژه در اطراف ساختمان های دولتی، پارلمان و کاخ های نخست وزیری و ریاست جمهوری مستقر شده اند و برای متفرق کردن تظاهر کنندگان، اقدام به شلیک گاز های اشک آور کرده اند.
بیمارستان های اسلام آباد به حالت آماده باش در آمده اند و ساعتی پیش صدای آژیر آمبولانس هایی که با سرعت در پایتخت تردد می کردند، شنیده می شد.
انفجار لاهور و ناآرامی های اسلام آباد، همزمان با مراسم چهلم فردی به نام 'ممتاز قادری' رخ داده است.
'ممتاز قادری' یک نفر از نیروهای افراطی سابق یگان ویژه پاکستان به جرم قتل 'سلمان تاثیر' فرماندار ایالت پنجاب، اسفند ماه سال گذشته به دار آویخته شد.
'ممتاز قادری' که خود جزو گروه محافظ حکمران وقت ایالت پنجاب بود، در روز 14 دی 1389 در شهر اسلام آباد سلمان تاثیر را به رگبار بست و وی را در دم کشت.
بسیاری از گروه های افراطی در پاکستان به شدت به اعدام ممتاز قادری واکنش نشان دادند. امروز و همزمان با مراسم چهلم ممتاز قادری، پایتخت پاکستان از صبح امروز فضایی کلاملا امنیتی به خود گرفته است.
تمام مسیرهای منتهی به 'منطقه قرمز' پایتخت که ساختمان های مهم دولتی ، کاخ نخست وزیر و ریاست جمهوری، ساختمان مجلس، قوه قضاییه، وزارتخانه ها و منطقه دیپلمات نشین اسلام آباد در این محدود قرار گرفته است، با استفاده از کانتینرهای 12 متری و موانع بزرگ آهنی مسدود شده و تعداد زیادی از نیروهای گارد ویژه امنیتی مجهز به لباس های ضدشورش در بسیار از خیابان ها، میدان ها و تقاطع های اسلام آباد مستقر شده اند.



amir March 27, 2016 11:14 PM

همدردی فرانسه با پاکستان
متاثر شده ایم ما از این کشتار نیز
همدردی ما را بپذیرید و لاکن
ایفل نکند رنگ عوض به خاطر پاکستان
رنگ ایفل عوض خواهد شد گر که بلزیک باشد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


danny March 28, 2016 08:45 AM

انگلیس امریکا فرانسه شما با کمک کردن خمنیست و دین سیاسی وارد کشور ایران کردید که نفت مجانی داشته باشید و منطقه را به اتش کشیدید که اسلحه تان را دوبرابر بفروشید و فکر کردید مردمتان پولدار خواهید کرد و از خطر دور خواهند ماند ولی اشتباه بزرگی کردید و جرات ندارید که اعتراف کنید فقط ۳۷ ساله زندگی و ارامش را از مردم ایران عزیز و مردم دنیا گرفتید!؟ و الان قاتل این مردم بیگناه خودتان هستید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: