آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 فروردین ماه 1395 = 28-03 2016

سلولهای خفته داعش درصدد حمله تروریستی

سلول های خفته داعش درصدد حمله تروریستی در انگلیس هستند

منابع انگلیسی روز دوشنبه گزارش دادند که 'سلول های خفته ' داعش متعاقب حملات بمب گذاری مرگبار بروکسل در حال برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی در خیابان‌های انگلیس هستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه دیلی میل در گزارشی نوشت: مقامات دستگاه اطلاعات داخلی 'ام آی 5' بر این باورند که بیش از 50 تن از میان 450 افراط گرایی که هم اینک در انگلیس زندگی می‌کنند، احتمالا درگیر این توطئه‌های تروریستی هستند.

این روزنامه افزود: مقامات اطلاعاتی انگلیس نگران از این هستند که این 'سلول های خفته' بدون هیچ گونه هشداری اقدام به حمله تروریستی کنند.

به نوشته این روزنامه، در حال حاضر 450 تن از افراد مظنون از سوی سرویس‌های امنیتی انگلیس رصد می‌شوند اما پلیس ضد تروریسم و 'ام ای 5' نظارت دقیق تری بر روی 50 تن از آنها به عمل می‌آورد.

دیلی میل افزود: یک افسر سابق اطلاعاتی انگلیس گفته است: هر کسی که در بخش ضد تروریسم فعالیت می‌کند بر این باور است که یک حمله تروریستی در انگلیس صورت خواهد گرفت اما زمان و مکان آن قابل تشخیص نیست .


هشدار در باره خطر حملات جدید

یک مقام نظامی سوئیس درباره خطر وقوع حملات تروریستی جدید در اروپا شبیه آن چه اخیرا در بروکسل اتفاق افتاد، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از ژنو، رئیس اداره فدرال دفاعی سوئیس در گفتگو با مطبوعات کشورش گفت: تعداد و تناوب اقدامات تروریستی به تدابیری بستگی خواهد داشت که ما در مبارزه با این پدیده ها اتخاذ می کنیم.

وی خاطر نشان کرد سرویسهای اطلاعاتی و پلیس تا کنون خطرات متعددی را در اروپا شناسایی و خنثی کرده اند. به رغم همه این تلاشها نمی توان جلو همه خطرات و تهدیدها را گرفت بنابراین بسیار ضروری است که بر اهمیت تدابیر و راههای پیشگیرانه تاکید شود.

هر چند سوئیس تاکنون از حملات تروریستی در امان مانده است، مقامات این کشور تدابیر امنیتی را در مراکز و اماکن حساس از جمله مقر سازمان ملل در ژنو، پایانه های مسافربری، ایستگاههای قطار و فرودگاهها تشدید کرده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: