آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 فروردین ماه 1395 = 31-03 2016

استقبال سرد آمریکا از اردوغان/فریاد محافظان!

اردوغان آغازگر روند سردی روابط با آمریکا

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که برای شرکت در اجلاس امنیت هسته‌ای به واشنگتن سفر کرده با استقبال سردی از سوی آمریکایی‌ها مواجه شد و مخالفان وی نیز در مقابل محل اقامتش به تظاهرات پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان غمگین به نظر می‌آمد و بلافاصله عینک‌های آفتابیش را زد و در سکوت از پله‌های هواپیما پایین آمد. مهمانان عالی رتبه در آمریکا معمولا برای مذاکرات مستقیم از پایگاه هوایی اندریوس به کاخ سفید برده می‌شوند اما درمورد اردوغان این اتفاق نیفتاد.

درخواست اردوغان برای افتتاح مسجد ترکی به همراه اوباما توسط کاخ سفید رد شد. این مسجد در نزدیکی واشنگتن ساخته شده است. دیپلمات‌های کاخ سفید می‌گویند، انتظار نمی رود که مذاکراتی میان اردوغان و اوباما صورت گیرد.

رجب طیب اردوغان همچنین در ورودی هتل محل اقامت خود با تظاهرات معترضان به سیاست‌های خود روبرو شد و در نتیجه مشکلاتی برای محافظان رئیس جمهور ترکیه به وجود آمد.

محافظان اردوغان برای خاموش کردن صدای تظاهر کنندگانی که شعارهای مخالف با سیاست رئیس جمهور ترکیه را سرداده بودند، از روش غیر معمولی استفاده کرده و باهم به فریاد زدن پرداختند!


اوباما درخواست دیدار با اردوغان را رد کرد

بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، اوباما درخواست دیدار با اردوغان را رد کرده و گفته است برنامه ای برای دیدار دوجانبه با همتای ترکیه ای خود را ندارد.

«مکس هافمن» معاون مرکز توسعه آمریکا در امور امنیت ملی و روابط خارجی می گوید: کاخ سفید نمی خواهد «اردوغان» احساس کند که در آمریکا از او استقبال می شود.

به گفته هافمن، بستن روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی در ترکیه ادامه دارد و در واشنگتن این اجماع وجود دارد که اردوغان دموکراسی ترکیه را به سود آرمان های فردی اش تباه خواهد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال، نگرانی ها از شیوه برخورد اردوغان با اقلیت کرد در سوریه را دلیل دیگر بی اعتنایی اوباما به رییس جمهوری ترکیه دانسته است.

هم مقابله دولت ترکیه با کردهای سوریه که متحد آمریکا در جنگ علیه داعش به شمار می‌روند و هم فشارهای ماه‌های اخیر علیه رسانه‌ها و نقض حقوق بشر در ترکیه از دلایل سردی در مناسبات واشنگتن و آنکارا به شمار می‌روند.



احمد اکبری March 30, 2016 06:50 PM

اوباما بهترین کار را درزمان ریاست خود انجام داد که همانا اجازه ندادن رجب اهریمن به حضورش
این اهریمن جعبه سیاهش ضراب می باشد چرا که او وحزب تا بن دندان فاسدش از پولهای کثیف دور زدن تحریم ها ترکیه را به اسارت در اورده و با تمامی گروهکهای خونخوار ارتباط بس نزدیک دارد او باید محاکمه گردد او برای جهان خطرناک است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: