آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 فروردین ماه 1395 = 31-03 2016

ربودن خلبان؛ دادگاه ماموران اطلاعات در ترکیه

دادگاهی در شهر وان ترکیه دو تن از عوامل رژیم ایران را به اتهام تلاش برای ربودن یک خلبان ایرانی که اخیرا به ترکیه پناهنده شده بود به شش سال و هشت ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش رادیو فردا، خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، در گزارشی که روز پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین، منتشر کرد می‌گوید که این دو نفر به نام عبدالسلام تاتاری و محمد محمدیان تلاش کرده‌اند یک خلبان ایرانی مخالف حکومت جمهوری اسلامی را از شهر وان ربوده و به ایران بازگردانند.

در گزارش‌ها آمده است که این خلبان که نام او به صورت اختصاری «ای ار ک» معرفی شده است به ترکیه پناهنده شده است.

این گزارش می‌گوید که محمد محمدیان از اساس تلاش برای ربودن این شهروند پناهنده ایرانی را منکر شده است. اما عبدالسلام تاتاری در دادگاه گفته است که از طرف فردی به نام «حاجی» مامور شده تا این خلبان را پیدا کند.

در همین زمینه شبکه «خبر ۷» ترکیه در دسامبر سال گذشته، ۲۰۱۵، خبر داده بود که این افراد به اتهام تلاش برای ربودن یک خلبان ارشد پناهنده ایرانی به ترکیه در ماه ژوئیه بازداشت شده و دادستانی وان برای آنها ۱۲ سال حبس درخواست کرده است.

شبکه «خبر ۷» در ادامه نوشته بود که این خلبان با حضور در دادستانی گفته است که «ماموران امنیتی ایران در تعقیب من هستند... چندین ماه قبل وقتی از ایران خارج شدم، به خانواده من اجازه خروج از کشور ندادند و بعد از مصاحبه من با یک رسانه آمریکایی، ماموران امنیتی ایران به خانواده من هشدار دادند که مرا به ایران باز خواهند گرداند».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: