آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 فروردین ماه 1395 = 31-03 2016

هدیه برخی ایرانی‌ها به صنعت جهانگردی ترکیه

خبرگزاری فارس: روزنامه «دیلی صباح» چاپ ترکیه در مطلبی با اشاره به پرکردن خلا عدم حضور جهانگردان روس در ترکیه از سوی ایرانی‌ها در ایام تعطیلات نوروز نوشت: جهانگردان ایرانی که در حال گذران 13روز تعطیلات نوروز در آنتالیا هستند، از خرید اجناس و جهانگردی که به واسطه تنش ایجاد شده ترکیه با روسیه دچار مشکل شده بود، خشنود هستند.

بر این اساس، جهانگردان ایرانی حضور گسترده‌ای در بازارها و فروشندگان محل اقامت خود دارند. در «کندو» در آنتالیای ترکیه که مرکز جهانگردی این کشور محسوب می‌شود، فروشندگان از تعطیلات نوروز در ایران سود می‌برند. کندو بازارچه کوچکی با 500 مغازه و هتلی پنج ستاره دارد، فروشندگان محلی به خاطر خلا عدم حضور جهانگردان روس نگران بودند اما با هجوم جهانگردان ایرانی داد و ستد در این فصل از سال در منطقه رونق گرفت. ایرانیان اغلب لباس، کیف و کفش و دیگر لوازم جانبی مورد نیاز را تهیه می‌کنند.

فروشندگان منطقه نیز از ایجاد بازار ویژه برای ایرانیان با قیمت‌های مناسب خبر دادند. «علی شیگدم» از فروشندگان منطقه در این زمینه گفت: «از این‌که ایرانیان به خرید کالاهای ما علاقه نشان می‌دهند و به خاطر قیمت مناسب خرید زیادی دارند، بسیار خوشحال هستیم.»

خانم «دیلان یامان» دیگر فروشنده ساکن کوندو ضمن ابراز خوشحالی از حضور ایرانیان گفت، ایرانی‌ها حدود دو هفته قبلا اینجا آمدند و به آن‌ها تخفیف‌های ویژه ارائه شد. ما از بازار خوشحال هستیم و آن‌ها نیز از خرید‌های خود مسرور هستند.»



اسد April 1, 2016 07:09 AM

با سلام من مدت ده روز در ترکیه بودم و بسیار از مهربانی و صداقت و ارامش محیط لذت بردم هر چند هوا نسبنآ سرد و بارانی بود ولی مانند شهرهای کوچک اروپا و کوچه ها سنگفرش و مردم بسیار مهربان و مهمان نواز و منصف کاش ایران هم مانند آنجا بود بدور از همه کینه ورزی ها و غصه ها امید روزی به صلح و صفای آنچنانی برسیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: