آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 2 اردیبهشت ماه 1395 = 21-04 2016

جان فیزیکدان زندانی در خطر است+عکس

رادیو فرانسه: منابع نزدیک به امید کوکبی، فیزیکدان زندانی ایرانی می گویند وی در بیمارستان سینای تهران مورد عمل جراحی قرار گرفته و کلیه راست او بدلیل عارضه تومور بدخیم، بطور کامل از بدنش خارج شده است. (عکس زیر)

پزشک معالج امید کوکبی با اشاره به وضعیت بیماری وی گفته است در صورت ادامه حبس و بازگشت امید کوکبی به زندان جان او در خطر خواهد بود.

امید کوکبی، فارغ التحصیل از دانشگاه شریف و دانشجوی دکترای فیزیک با تخصص لیزر در دانشگاه آستین تگزاس از بهمن ماه ۱۳۸۹ زمانی که قصد خروج از ایران را داشت در فرودگاه بازداشت شد. وی به ۱۰ سال حبس به اتهام "ارتباط با دولت متخاصم" و "کسب مال نامشروع" محکوم شده است.

پیش از این، سعید خلیلی وکیل مدافع امید کوکبی در دفاعیات خود برای بررسی مجدد پرونده گفته بود: شرکت در کنفرانس‌های علمی و دریافت نشان یا پاداش و یا تسهیلات برای موفقیت‌های علمی و تحصیلی جرم محسوب نمی شود و نباید پایه اتهامات امید کوکبی قرار بگیرد.

امید کوکبی از ۵ سال پیش بدون مرخصی در زندان به سر می برد. او چندین بار در زندان دچار سنگ کلیه شد و بر اثر دفع سنگ کلیه، دچار خونریزی داخلی شده است.

ایران پرس نیوز




حقیقتگو April 21, 2016 04:35 PM

جناب بیمار دربند امید کوبی که به چنین سرنوشت و وضعیت دلخراش دچار شده اند بخوبی خوب می دانند که امیدی به اقتصاد مقاومتی پرستان و گله های چندصد نفره برای امضا قراردادهای میلیارد هادلاری با رزیم آخوندی و پشیبانی و حمایت ازجنایت و جهل و استبداد و خفقان آنهاراهی ایران شده و میشوند نباید داشته باشد اینهم یکی جنایت ها از صدها و هزارها موردی که در اثر خاموشی و مطیع گری های مردم افسار آخوند برگردن نهاده و فقر و ذلت پرست انجام شده و میشود انکار که از جامعه انسانی با اتکا به تاریخ چند هزار ساله ایران فقط موجوداتی بجا مانده اند که در جنگل اسلامی یا طمعه هستند و یا طعمه گر

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa April 21, 2016 06:07 PM

خامنه ای حیا کن بافورت رو رها کن امید مارو رها کن

گزارش یا اعتراض به این نظر


baloch April 21, 2016 09:22 PM

ای خامنه ای پست فطرت در کدام کشور بھترین دانشجو و یا دانشمندان را زندانی می کنند، ای موجود پست و کثیف المغز

گزارش یا اعتراض به این نظر


صبا April 22, 2016 11:30 AM

جناب حقیقتگو!
چقدر گستاخانه ومشمئز کننده است که کسی به بهانۀ مخالفت با وحشی گریهای آخوندهای خونخوار، مردم رنجکشیده و آزادیخواه ایران را مورد حمله و تحقیر قرار دهد وبجای شرکت در دهها تظاهرات، اعتصابات،تحصنها واعتصاب غذاهاووو اقشار مختلف مردم،از کارگران زحمتکش گرفته تامعلمان و کارمندان و پرستاران ،،،و تا مادران وخانواده های شجاع زندانیان،،، که روزانه در سراسر ایران تحت ستم در جریان است، و حمایت جانانه از این جنبشهای عدالت خواهانه، پشت کامپیوتر بنشیند، دهانش را از طریق کلامش باز کند و آنچه را که شایستۀ خود اوست به مردم شجاع ما نسبت دهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: