آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 اردیبهشت ماه 1395 = 26-04 2016

ایران؛ خاک زرخیز به حراج گذاشته می شود

خاک زرخیز پارس آباد مغان هم برای ساخت و ساز به حراج گذاشته می شود

در اخبار مربوط به استان اردبیل اعلام شد قرار است سه روستای عربلو، آغدام و اجیرلو به محدوده شهر پارس آباد مغان الحاق شوند. این موضوع تبعات منفی بسیاری در پی خواهد داشت چراکه پارس آباد یکی از شهرهای استان اردبیل واقع در مرز بین ایران و جمهوری آذربایجان است که مستعدترین خاک و مطلوب ترین شرایط آب و هوایی را برای کشاورزی، دامپروری و باغداری داراست.

به گزارش معمار نیوز، رجب پناهی، مشاور رئيس سازمان امور اراضي کشور در این باره گفت: به اعتقاد بنده الحاق سه روستای آغدام، اجیرلو و عربلو به شهر پارس آباد یک فاجعه است و امیدوارم این اتفاق نیفتد چراکه باعث می شود زمین های کشاورزی بین این سه روستا و شهر پارس آباد آسیب ببیند و بعضاً کاربری کشاورزی آن را تغییر دهند. و این موضوع نه تنها آسیب های جدی محیط زیستی در پی خواهد داشت، بلکه اخلالی جدی در فعالیت اقتصادی و کشاورزی اهالی روستاها و شهر پارس آباد و در سطحی کلی تر استان و کشور ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: این اراضی به زمین های زرخیز مغان شهرت دارند و هر سانتیمتر خاک آن بسیار حاصلخیز و مرغوب است و در دنیا به عنوان اراضی منحصر به فرد شناخته می شود. توجه داشته باشید که برای تشکیل چنین خاک حاصلخیزی، 700 تا 800 سال زمان لازم است که حال مدیریت شهری و نیز مدیریت استانی استان اردبیل با اقدامی یک شبه آن را از بین خواهند برد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: