آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 اردیبهشت ماه 1395 = 26-04 2016

علت هشدار اخیر رفسنجانی به خامنه ای چه بود؟

ایسنا: حسن روحانی مدت‌هاست به گونه‌ای بی‌سابقه در معرض حملات بی‌رحمانه و سیستماتیک قرار گرفته است. شدت حملات به آقای رئیس‌جمهور‌ برای دولت تحت امرش موجب نگرانی شده است؛ اینکه مخالفان برای به بن‌ست کشاندن سیاست خارجی دولت، دست به اقداماتی خلاف مصالح ملی بزنند و دولت را در برابر شرایط مخاطره‌آمیزی قرار دهند.

افشای گزارش محرمانه وزارت خارجه از روند اجرایی توافقنامه اتمی به مجلس که مشخص نشد از سوی چه کسانی صورت گرفت، تنها یک نمونه از این گونه اقدامات است. اما آیا آخرین آنها خواهد بود؟ پاسخ روشن است!

اینکه تبعات افشاگری مذکور چه بوده و خواهد بود، الان دیگر اهمیتی ندارد اما هشدارگونه به رئیس‌جمهور و وزیرخارجه اش عملا نشان داد که مخالفان حرفه‌ای تا کجا ممکن است پیش بروند. سخنان هاشمی رفسنجانی یکی از بزرگ‌ترین و شاید مهم‌ترین حامیان دولت و شخص روحانی در آخر هفته گذشته مبنی بر اینکه تشدید اختلافات به ضرر کشور تمام خواهد شد و باید از اختلافات به خاطر امنیت کشور دست برداشت، به دلیل صراحتی که در تعابیر به کار گرفته شده در آن دیده می‌شود، نشان می‌دهد که از دید این مرد قدرتمند اولا موضوع تنها روحانی نیست، ثانیا خود رئیس‌جمهور به طور مشخص تا چه حد تحت فشارهایی قرار گرفته که ممکن است جامعه و نیز تعهدات بین‌المللی کشور را با مخاطراتی جدی روبه‌رو کند.

یکی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی می‌گوید «شاید اینگونه باشد اما روحانی به این دلیل که از ابتدا می‌دانست در چه راهی وارد شده، پیش‌بینی‌های لازم را کرده است. او از میدان خارج نخواهد شد. مخالفانش هم این را به خوبی می‌دانند».



amir April 26, 2016 04:19 PM

شغال بیشه شهر خراسان
نگیرد جز سگی جز نوق کرمان !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: