آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه 1395 = 27-04 2016

نتایج انتخابات مقدماتی آمریکا؛ وضعیت ترامپ

رقابت هاي مقدماتي و درون حزبي انتخابات آمريكا در دو حزب دموكرات و جمهوری خواه روز سه شنبه ۲۶ آوریل در ايالت های کنتیکت، دلاویر، میری لند، پنسیلوانیا و رود آیلند ادامه يافت.

نتايج بر آمده از رقابت نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در اين ايالت ها گوياي آن است که در میان دموکرات ها «کلینتون» در چهار ایالت و «ساندرز» در یک ایالت پیروز شدند. از سوی دیگر در میان جمهوری خواهان «ترامپ» تمام تلاش های رقبا را خنثی کرد و قاطعانه در تمام ایالت ها پیروز شد.

به گزارش تابناک، به نقل از پايگاه خبري «پولیتیکو»، با این نتایج دیگر تکلیف نامزد دموکرات ها مشخص شد و «هیلاری کلینتون» به احتمال بالا برای انتخابات نهایی نامزد این حزب معرفی خواهد شد.

در جمهوری خواهان نیز اگرچه «دونالد ترامپ» فراتر از انتظار ظاهر شد ولی اگر او نتواند تعداد آرای نمایندگی خود را به ۱۲۳۷ رأی برساند با توجه به مخالفان فراوانی که در حزب دارد، احتمالاً به عنوان نامزد نهایی معرفی نخواهد شد.

از نکات مهم و قابل ذکر در مورد شرایط پیش از برگزاری انتخابات درون حزبی در ۵ ایالت کنتیکت، دلاویر، میری لند، پنسیلوانیا و رود آیلند می توان به نظر سنجی های مختلف اشاره کرد. غالب نظرسنجی ها نشان از پیروزی «کلینتون» و «ترامپ» داشتند.

در مورد نامزدهای جمهوری خواه نیز با توجه به نا امیدی رقبا نسبت به پیروزی آنها تمام تلاش خود را بر سر به حد نصاب نرسیدن امتیازات «ترامپ» متمرکز کردند. چرا که «ترامپ» نهایتاً به ۱۲۳۷ رأی نمایندگی برای پیروزی در حزب نیاز دارد. پیش از بر گزاری انتخابات سه شنبه آرای نمایندگی «ترامپ» ۸۴۴، «کروز» ۵۴۳ و «کاسیچ» ۱۴۸ بود. هنوز به صورت دقیق تکلیف ۱۱۸ رأی نمایندگی روز سه شنبه مشخص نیست ولی حتی اگر تمام این رأی ها به «ترامپ» بر سد، او تا حد نصاب حزب فاصله زیادی دارد.

در صورتی که ترامپ نتواند به این تعداد نماینده دست یابد، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری را مقام‌های حزب و فعالان آن انتخاب می‌کنند که ممکن است فرد دیگری غیر از ترامپ باشد.




Dariush April 27, 2016 02:05 PM

اگر حزب جمهوریخواه رای اکثریت مردم را نادیده بگیرد و کس دیگری بغیر از آقای ترامپ را نامزد کند، انتخابات ریاست جمهوری و کنگره را به دموکراتها خواهد باخت جمهوری خواهان و طرفداران آقای ترامپ به هیچ نامزد دیگر رای نخواهند داد (رای من کو؛ مدل جمهوری خواهان)

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: