آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه 1395 = 27-04 2016

ماجراجوی آمریکایی در خیابان‌ های تهران

راب جکسون ۲۹ سال دارد و اهل "منهتن" آمریکا است و روش جالبی را برای ماجراجویی‌هایش برگزیده است. او اصولا عجله‌ای برای دیدن یک کشور ندارد. ترجیح می‌دهد مهمترین شهر یک کشور را انتخاب کند و در سفری سه تا چهار روزه، زیر و بم آن را در بیاورد.

به گزارش ایسنا، این جهانگرد آمریکایی از انگیزه‌ی سفرش به ایران می‌گوید: ‌ایران برای آمریکایی‌ها همیشه جاذبه داشته و کشور اسرارآمیزی بوده است. فهمیدن این‌که ایران چگونه کشوری است، برای خیلی‌ها جذابیت دارد.

راب چهار روز را در تهران سپری کرد و درباره‌ی علت این انتخاب که چرا مثلا اصفهان یا شیراز را که به نسبت شهرهایی تاریخی‌تر هستند، انتخاب نکرده، توضیح می‌دهد: اتفاقا آن‌هایی که از این سفر اطلاع داشتند می‌گفتند چرا اصفهان و یا شیراز نمی‌روی، اما من ترجیح می‌دادم در اولین سفرم به ایران، شهری را انتخاب کنم که ایرانی‌های زیادی از هر قشر و فرهنگی در آن زندگی می‌کنند، برای همین تهران را انتخاب کردم. البته این شهر واقعا پُر سر و صدا است، مثل شهر خودم (نیویورک).

این ماجراجوی جوان در سفر کوتاهش به پایتخت ایران، بازار و رشته کوه البرز را جذاب‌ترین نقاط یافته است. راب شانس این را داشته که در سفر چهار روزه‌اش به تهران یکی دو روز هوای پاک را تجربه کند و می‌گوید: شهر به کوه منتهی و به ناگهان در آن گُم می‌شود، دیدن چنین منظره‌ای واقعا شگفت‌انگیز است.

او ادامه داد: در این مدت از طریق اینستاگرام با دوستانم در سراسر جهان در ارتباط بودم، عکسی را از این شهر فرستادم که خیلی‌ها حتی تصور نمی‌کردند تهران به این قشنگی باشد. بسیاری از دوستانم ترغیب شدند به ایران بیاند و حتما تهران را ببینند.

ناهنجاری‌های پایتخت از دیده‌ی راب مانند هر گردشگر دیگری دور نمانده است. او از ترافیک و آلودگی تهران به عنوان یک معضل بزرگ یاد می‌کند و می‌افزاید: ترافیک در خیابان‌های این شهر واقعا اسفناک است. میزان آلودگی در تهران بیشتر از آنچه که در خبرها و کتاب‌ها خوانده‌ام،است. وقتی برای دیدن برج آزادی رفته بودم، سوزش چشم و بینی‌ام واقعا آزاردهنده شده بود. رانندگی مردم قابل تأمل است، سر و صدا و شلوغی هم که دیگر هیچ.

وی سپس به مردمی که در سفرش به تهران با آن‌ها روبه‌رو شده اشاره و بیان می‌کند: هر کشوری زیبایی خاصی دارد، در هر شهری می‌توان جاذبه‌ی به‌خصوصی را کشف کرد. در ایران این مردم هستند که از تمام جاذبه‌ها گوی سبقت را ربوده‌اند.

این جهانگرد آمریکايی می‌گوید: ایرانی‌ها وقتی یک آمریکایی را می‌بینند، آن‌قدر توجه نشان می‌دهند که با خودت تصور می‌کنی یک سِلِبریتی هستی و این واقعا حس شگفت‌انگیزی است. آن‌ها حاضر بودند خود را به هر زحمتی بیندازند تا به یک خارجی کمک کنند، این واقعا جالب است.



Mahtab April 27, 2016 05:23 PM

راستی که ما مردم عجیبی هستیم، به گفته این توریست آمریکايی، ایرانیها خود را به هر زحمتی میاندازند تا به یک توریست خارجی کمک کنند! اما خودمان خوب میدانیم که اگر هموطنمان در ایران یا جای دیگر جهان نیاز به کمک داشته باشد بی تفاوت از کنار ان میگذاریم و یا اینکه اصلان نمیتونیم متعهد شویم و به دردهای خودمون کمک کنیم و خودمون رو از این رژیم کثیف و جنایتکار نجات دهیم. آفرین به ما ملت تاریخ دار

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: