آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه 1395 = 27-04 2016

مظنون حملات تروریستی پاریس تحویل فرانسه شد

براساس اعلام دادستانی بلژیک و فرانسه، صلاح عبدالسلام مظنون اصلی حملات نوامبر در پاریس که جان 130 تن را گرفت، امروز چهارشنبه از تحویل مقام‌های پاریس شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، صلاح عبدالسلام 26 ساله، اصلی‌ترین فرد تحت تعقیب در اروپا بود و سرانجام در هجدهم مارس و پس از چهار ماه دستگیر شد. وی قرار است اواخر امروز در برابر قضات فرانسوی حاضر شود.

دادستانی فدرال بلژیک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: صلاح عبدالسلام صبح امروز تحویل مقام‌های فرانسوی شد.

وی در ماه مارس و چهار روز پیش از حملات انتحاری جداگانه در فرودگاه بین‌المللی بروکسل در ایستگاه مترو بازداشت شد که 32 کشته بر جای گذاشت. فرانک برتون، یکی از وکلای تراز اول جنایی فرانسه گفته است که وکالت این متهم را بر عهده گرفته و هفته گذشته بیش از دو ساعت در زندان بلژیک در کنار وکیل بلژیکی عبدالسلام با وی گفت‌وگو کرده است.

بازجویان می‌گویند که عبدالسلام به آنها گفته است، برنامه‌ریزی و تدارکات انفجارها و تیراندازی‌های 13 نوامبر پاریس بر عهده وی بوده و قرار بود خودش را در یک استادیوم ورزشی منجر کند اما در لحظه آخر از این تصمیم منصرف شده است.

فرانک برتون گفته است که موکلش می‌خواهد صحبت کند و از آنجایی که وی تنها مظنون باقی مانده است، باید دادگاهی منصفانه داشته باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: