آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 اردیبهشت ماه 1395 = 28-04 2016

وضعیت وخیم تعدادی زندانی در رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا– تعدادی از زندانیان زندان رجایی‌شهر درپی یک نزاع دست‌جمعی، از دوم فروردین در وضعیتی غیرانسانی در سلول انفرادی نگهداری میشوند و از امکانات بهداشتی اولیه نیز محروم شده اند. مسئولین زندان به طور غیرقانونی برخی از این زندانیان را به سالن قبلی که در آن نزاع اتفاق افتاده برگردانده‌اند و اجازه دادند این زندانیان توسط دیگر زندانیان به سختی ضرب‌وشتم شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ دوم فروردین سال جاری در اندرزگاه ۶ سالن ۱۸ نزاعی دست‌جمعی بین زندانیان درگرفت که موجب زخمی شدن جدی سه زندانی و قتل زندانی دیگری شد.

درپی این نزاع دست‌جمعی، تعدادی از این زندانی از روز نزاع تا لحظه تنظیم این گزارش در سلول‌های انفرادی در شرایط بسیار غیرانسانی نگهداری می‌شوند. این زندانیان حتی تاکنون از امکان استحمام محروم بوده و نزدیک به یک ماه است لباس‌هایشان را تعویض نکرده‌اند.

منابع مطلع به گزارشگر هرانا گفتند آقای “داریوش امیری” یکی از مسئولین ارشد زندان رجایی‌شهر کرج مسئول تصمیم گیری در این اقدامات غیرقانونی است.

سید جمال موسوی اهل اسلام‌شهر هویت یکی از این زندانیانی است که از سلول انفرادی به بند سابق منتقل و تا زمان به اغما رفتن مورد ضرب و شتم سایر زندانیان قرار گرفته است به طوریکه قدرت تکلم خود را از دست داده.

همچنین سعید عباس‌پور دیگر زندانی اهل اسلام‌شهر مورد دیگری است که در پی انتقال به بند سابق و در اثر ضرب‌وشتم سایر زندانیان، نشانه‌هایی از سکته‌مغزی در وی ظاهر شده است.

لازم به تاکید است که این زندانیان به جای انتقال به بهداری به سلول انفرادی بازگردانده شده‌اند.

در کنار اسامی فوق حسین یحیایی و سید حسن حسینی، دو زندانی دیگری هستند که در همین موضوع از دوم فروردین ماه در سلول‌های انفرادی اندرزگاه ۱۰ نگهداری می شوند.

این دو زندانی نیز توسط مسئولین زندان تهدید شده اند که به داخل همان سالنی که نزاع رخداده منتقل و کشته خواهند شد.

علیرغم پیگیری و شکایت خانواده‌های این زندانیان هیچ‌یک از مسئولین پاسخگوی این وضعیت نبوده‌اند.

آقای کریمی‌نسب رئیس اداره کل بازرسی سازمان زندان‌ها، جهانگیری رئیس سازمان زندان‌ها، آقای مسگریان رئیس حفاظت سازمان زندان‌ها، آقای مردانی رئیس حفاظت زندان رجایی‌شهر، آقای آقایی رئیس بازرسی اندرزگاه ۶ از جمله مسئولینی هستند که از قبل وقوع نزاع توسط خانواده‌های این زندانیان از احتمال چنین حادثه‌ای باخبر بودند و پس از آن نیز درپی شکایت خانواده‌ها نسبت به شرایط غیرانسانی این زندانیان مطلع گشتند با این حال تا زمان تنظیم این گزارش پاسخگویی مشخصی نسبت به این اقدامات نداشته اند.

در موردی خاص آقای کریمی‌نسب رئیس بازرسی کل زندان‌ها خانواده‌های پیگیری کننده را تهدید کرده در صورت مراجعه مجدد، زندانیان آنان به یکی از شهرستان‌های دورافتاده تبعید خواهند شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: