آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 اردیبهشت ماه 1395 = 28-04 2016

منجمد شدن ۵۳ میلیارد دلار دارائی رژیم ایران

کلاف سردرگم تحریم دلاری علیه حکومت ایران و منجمد شدن ۵۳ میلیارد دلار

تحریم دلار آمریکا در مبادلات حکومت ایران با دیگر کشورهای خارجی مبدل به یکی از بزرگترین مشکلاتی شده که پس از اجرایی شدن برجام عملاً تمامی مبادلات پولی-دلاری جمهوری اسلامی را با چالش های جدی روبرو کرده است.

به گزارش رادیو فرانسه، تحریم‌های دلاری بر مبنای تحریم‌های اولیه آمریکا علیه حکومت ایران وضع شده و هیچ رابطه مستقیمی با تحریم های هسته ای ندارد و اصولا در آن چهارچوب قرار نمی گیرد. لذا با اجرایی شدن برجام، تحریم دلار و استفاده از آن در مبادلات خارجی جمهوری اسلامی بر طرف نمی شود.

تحریم دلار و مبادلات دلاری که در ادبیات مالی و اقتصادی اصطلاحاً "یو ترن"* نامیده میشود، عملا تجارت خارجی ایران را فلج کرده و مشکل بزرگی برای بازگشت منابع ارزی ایران که در حدود ۵۳ میلیارد دلار برآورد می شود، به‌ این کشور به وجود آورده است.

به رغم تلاش ها و رایزنی های دیپلماتیک طی هفته های اخیر بین ایران و آمریکا، و پادر میانی های کشورهای ثالث، از جمله، برخی از کشورهای اروپایی، اینطور به نظر میرسد که این مشکل نمی تواند به زودی حل و فصل شود.

"یو ترن"* ، یا قابلیت تبدیل ارزهای محلی به دلار و پس از آن به ریال، درسال ۲۰۰۵ برای ایران مجاز شد اما مجددا در سال ۲۰۰۸ این تحریم‌ها مجداداً علیه ایران گذاشته شد و تاکنون نیز برداشته نشده است.

پس از اجرایی شدن برجام، به لحاظ ادامه تحریم های دلاری، حکومت ایران نتوانسته به اکثریت قریب به اتفاق دارایی های خود در خارج که مبلغی در حدود ۵۳ میلیارد دلار برآورد میشود، دسترسی داشته باشد.

یک مشاور بین المللی در امور مالی میگوید که اعمال تحریم دلار در چهارچوب تحریم های آمریکا به لحاظ نقش منطقه ای رژیم ایران و حمایت از تروریسم بوده و کماکان جاری و ساری است.

او میگوید با ادامه این وضع رژیم ایران نمی تواند هیچ قرارداد دلاری با طرف های خارجی خود امضا کند و بازگشت منابع ارزی در خارج که ۵۳ میلیارد دلار برآورد میشود به سهولت امکان پذبر نیست.



اردلان April 29, 2016 07:25 AM

بازگشایی کانالهای بین المللی بانکی به روی حکومت جنایتکار آخوندی تحت عناوین مختلف مثل سوئیفت و یو ترن و یا غیره در حقیقت یعنی کمک به تروریسم بین الملل ! خود آمریکا اینو بخوبی میدونه که رژیم آدمخواران در ایران بزور سرنیزه و غیر قانونی بر مردم حکومت میکنه زیرا آمریکا و اروپا در طی این 37 سال حاکمین آدمکش، ملاها را بارها و بارها از سقوط حتمی نجات داده اند ! حالا ما نمیدونیم قسم روباه را باور کنم یا دم خروس را (:

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: