آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 اردیبهشت ماه 1395 = 30-04 2016

تفسیرهای متفاوت از نتایج انتخابات مجلس

خبرآنلاین گزارش می‌دهد که "بهارستان رنگ امید به خود گرفت". تعداد کل نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس بیشتر از گرایش‌های دیگر است. خبرگزاری تسنیم ولی از اکثریت نمایندگان اصول‌گرا در مجلس خبر می‌دهد.

به گزارش دویچه وله، طبق آمار "خبر آنلاین" در مجموع ۱۲۲ نفر از لیست امید وارد مجلس دهم شده‌اند. سهم اصول‌گرایان در مجلس آینده نیز ۸۴ کرسی است و ۸۲ نفر هم به صورت مستقل وارد شده‌اند. در این انتخابات دو نفر در مجموع به صورت نامزد مشترک اصلاح‌طلبان و اصولگرایان وارد مجلس شده‌اند.

این منبع همچنین می‌نویسد: «صاحبان ۲۹۰ کرسی‌ بهارستان مشخص شد و نامزدهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان توانستند اکثریت مجلس دهم را از آن خود کنند.»

خبرآنلاین نتیجه مرحله دوم انتخابات روز گذشته را پیروزی دولت روحانی می‌داند و می‌نویسد که نتایج انتخابات نشان می‌دهد که "مردم، پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و روی کار آمدن دولت دهم، رویکرد دولت در مسائل داخلی و بین‌المللی را قبول داشته و با کنار گذاشتن چهره‌های تندرو از خانه ملت، خواهان فراگیری آرامش و ثبات در جامعه هستند."

تسنیم: احتمال انتخاب مجدد لاریجانی به ریاست مجلس

برخلاف رسانه‌های اصلاح‌طلب و یا نزدیک به دولت، خبرگزاری تسنیم که نزدیک به سپاه پاسداران است از پیروزی نمایندگان اصول‌گرا در مجلس خبر می‌دهد و از "احتمال انتخاب مجدد علی لاریجانی" در مجلس آینده ایران گزارش داده است.

تسنیم می‌نویسد: «براساس برآوردهای موجود از ۲۹۰ نماینده مجلس، حداقل ۱۵۵ نفر اصولگرا و یا مستقلین متمایل به اصولگرایی می‌باشند و حداکثر ۱۳۴ نفر نیز اصلاح‌طلب، اعتدالگرا و مستقلین حامی اصلاحات هستند.»

تسنیم احتمال می‌دهد که با توجه به اکثریت اصولگرای مجلس علی لاریجانی رئیس کنونی مجلس دوباره به این مقام انتخاب شود. این خبرگزاری تاکید می‌کند: «برخی از کسانی نیز که با حمایت اصلاح طلبان در مرحله دوم وارد مجلس دهم شده‌اند، اصلاح‌طلب نبودند و این جریان سیاسی به اجبار تن به حمایت از این افراد داده است. به این ترتیب احتمال ریاست محمدرضا عارف در مجلس دهم منتفی و احتمال ریاست علی لاریجانی در مجلس آینده قوت گرفته است.»





حقیقتگو April 30, 2016 10:05 AM

مجلسی که در این سی و چند ساله محل اطراق کردن و تسبیح گردانی و فحاشی های هدفنمد آخوندها و جنایت کاران و چپاولگران و بذل و بخشش کردن زمین ها و املاک بین خودشان و صدور قوانینی که هدف و مسبب خفقان و استبداد وفقروذلت بیکاری و معتادی و فحشا برعلیه ایرانی ها بوده و صدمات و خسارت های میلیاردها دلاری بر پیکر ایران زمین وارد کرده و تا بحال در این اطراق گاه آخوندها و آخوند زاده ها و آخوند پرستان هیچگاه هیچ فرد ایرانی زاده ایرانی نژادی تا بحال راه نیافته است بجز درزندان اوین به این دلیل این محل مجلس یک کشور نمی تواند باشد- تمامی هیاهوی انتخاباتی مجلس نشینان ارتجاعی فقط و فقط جنبه تبلیغاتی و گول زدن مردم را دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: