آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 اردیبهشت ماه 1395 = 01-05 2016

دلیل لغو سفر معاون صدراعظم آلمان به تهران

زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان که قرار بود فردا دوشنبه عازم تهران شود، سفر خود را لغو کرده است.

به گزارش رادیو فرانسه، منابع آلمانی به نقل از قائم مقام صدراعظم خبر دادند که وی به دلیل بیماری قادر به سفر به تهران نیست. اما برخی منابع لغو این سفر را نتیجۀ اختلافاتی می‌دانند که در مورد حقوق بشر و مسئلۀ موجودیت اسرائیل میان دولت آلمان و جمهوری اسلامی وجود دارد.

زیگمار گابریل در سفر شش ماه پیش خود در تهران گفته بود که مناسبات حکومت ایران و آلمان تنها زمانی دوستانه خواهد شد که رژیم تهران حق حاکمیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

به گزارش جواد طالعی از آلمان، قائم مقام صدر اعظم آلمان این بار نیز در آستانه سفر به ایران همین شرط را مورد تاکید قرار داد و افزود که رژیم تهران باید علاوه بر حق حاکمیت اسرائیل، طرح تشکیل کشور مستقل فلسطینی را نیز بپذیرد تا مناسبات این کشور با آلمان به حالت دوستانه و عادی بازگردد.

وزیر اقتصاد آلمان ضمن تاکید بر این نکته که شرکت های آلمانی خواستار گسترش مناسبات اقتصادی خود با ایران هستند، از آن ها خواست که هنگام سرمایه گذاری و یا تاسیس نمایندگی های خود در ایران، وضعیت حقوق بشر در این کشور را با دقت بررسی کنند.

معاون اول صدراعظم آلمان علاوه بر این تصریح کرد که هم آلمان و هم اتحادیه اروپا خواستار آن هستند که رژیم ایران در ایجاد ثبات در خاورمیانه نقشی جدی ایفا کند.

انتقاد معاون صدراعظم آلمان از وضعیت حقوق بشر در ایران در واقع واکنشی است به انتقادهای شدیدی که از تکرار سفر وی به تهران شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: