آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 اردیبهشت ماه 1395 = 02-05 2016

در روز معلم؛ یک معلم آزاده به زابل تبعید شد

خبرگزاری هرانا – امروز و همزمان با بزرگداشت روز معلم در ایران، علی اکبر باغانی نایب رئیس کانون صنفی معلمان ایران که اخیرا از زندان آزاد شده بود در ادامه تحمل محکومیت خود برای اجرای حکم ۱۰ سال تبعید به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان تبعید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی اکبر باغانی، نایب رئیس کانون صنفی معلمان ایران که در رابطه با پرونده سال ۸۹ خود از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک‌سال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل محکوم شده بود به این شهر اعزام شد.

دبیرکل کانون صنفی معلمان با پایان حکم زندان در آخرین روزهای اسفند‌ماه سال گذشته از زندان آزاد و بنابر نظر دادستانی عمومی تهران تاقبل از اعزام به تبعیدگاه با قرار وثیقه در مرخصی کوتاه مدت بود. حکم تبعید به شهرستان زابل وی امروز به اجرا درآمد.

علی اکبرباغانی نایب رییس هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران، چهارم خرداد ماه سال گذشته پس از حضور در دادسرای زندان اوین، بازداشت و برای اجرای حکم به زندان رجایی شهر منتقل شد.

گفتنی است در سال هشتاد و نه و پس از نشست شورای مرکزی، آقایان اسماعیل عبدی در اداره آموزش و پرورش اسلامشهر، محمود بهشتی لنگرودی و علی اکبر باغانی در تهران دستگیر و روانه ی بازداشت در بند ۲۰۹ اوین شدند، هر یک حدود دو ماه در زندان اوین بند ۲۰۹ به شکل انفرادی گذراندند. و پس از آن با قرار وثیقه هایی سنگین آزاد شدند.

محکومیت قبلی وی در خصوص اعتراضات سال ۱۳۸۵ معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی که در آن به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود نیز با تائید محکومیت پرونده سال ۸۹ در دادگاه تجدید نظر به حبس تعزیری تبدیل شده و وی در مجموع دو پرونده می‌بایست شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل را تحمل می کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: