آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 اردیبهشت ماه 1395 = 02-05 2016

کشف بطری حاوی پیام یک دانشمند از 100سال...

یک پیام در بطری دربسته متعلق به یک دانشمند زیست شناس که 100 سال پیش می ‌زیسته در سواحل آلمان کشف شد.

خبرگزاری میراث فرهنگی – یک پیام در بطری دربسته متعلق به یک دانشمند زیست شناس که 100 سال پیش می ‌زیسته در سواحل آلمان کشف شد.
به گزارش گاردین« جرج پارکر بیدر»متخصص زیست شناسی دریایی درحدود 100 سال پیش درجریان بررسی‌های علمی خود درباره الگوی حرکت جریان‌های دریایی حدود 1000 بطری آب را با نشان خاصی از سواحل واقع دردریای شمال به دریا رها کرد.

اکنون پس از گذشت 108 سال یکی از این بطری‌ها درسواحل آلمان کشف شده است. این بطری تاریخی توسط یک کارگر بازنشسته اداره پست پیدا شده است.
این کارگر اداره پست و شوهرش پس از یافتن بطری در ساحل درآن را باز کرده و نامه را از درون آن خارج کردند. وازآنجا که در نامه از یابنده بطری درخواست شده بود که بطری را با نامه‌ای همراه با تاریخ و مکانی که آن را یافته‌اند درون پاکتی قرار داده و از طریق اداره پست به انجمن زیست شناسی دریایی باز گردانند.

درکارتی که درون بطری قرار داده شده برای یابنده یک شلینگ نیز پاداش وعده داده شده است.

«گای بیکر» مسئول ارتباطات در انجمن زیست شناسی دریایی درگفتگو با گاردین گفت :«ما به عنوان تشکر از ارسال کننده یک شلینگ قدیمی پیدا کردیم که تصور میکنم از eBay بدست آمده و همراه با نامه سپاسگزاری برای یابنده بطری فرستادیم.»
به گفته متخصصان بطری ونامه جرج بیدر اکنون به ما اثبات می‌کند که جریانات دریایی عمیق در دریای شمال از شرق به غرب است. کهن ترین بطری نامه که تا کنون در رکورد گینس ثبت شده، بطری نامه دیگری است با 98 سال که درواقع بطری بیدر ده سال از آن قدیمی تر بوده و رکورد گینس را شکسته است.

به گفته "بیل تورل" ازکارشناسان دانشکده علوم دریایی اسکاتلند بطری‌های حاوی نامه و رها شده در محیط‌های دریایی برای اقیانوس شناسان در اوایل قرن بیستم راهی برای کسب اطلاعات مهم بود که به آنان امکان می‌داد تصویری از الگوهای گردش آب در دریاهای اطراف اسکاتلند بدست اورند.

هرچند برخی از این بطری‎ها طبق رکورد گینس کهن‌ترین بطری‌های حاوی نامه از گذشته هستند، اما تاریخ ارسال پیام با استفاده از بطری‌های رها شده در آب، به تاریخ کهن باز می‌گردد و طبق شواهد تاریخی یکی از فیلسوفان یونان باستان برای اثبات یک پدیده جغرافیایی در مدیترانه، دست به این کار زده بود که البته هیچ گزارشی حاکی از بازگشت و دریافت جواب توسط این فیلسوف درتاریخ ثبت نشده است.

موارد دیگری نیز در تاریخ ثبت شده است که ارسال پیام دربطری توسط ملکه الیزابت درقرن شانزدهم میلادی و نیز پیام دیگری در بطری درقرن 18 میلادی توسط یک ژاپنی سرشناس، از این جمله است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: