آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 اردیبهشت ماه 1395 = 03-05 2016

درگیریهای جناحی؛ تعطیلی سراسری بازار بندر گناوه

نامه جمعی از کسبه بندر گناوه

بازار بندرگناوه در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده نسبت به ورود « ته ‌لنجی » کالای همراه ملوان، از روز شنبه ۱۱ اردیبهشت تعطیل شد.
این اقدام در حالی اتفاق افتاده که از تعطیلات نوروزی ۹۵ تاکنون لنج‌های باری در کنار اسکله‌گمرک پهلو گرفته و همچنان بلاتکلیف مانده‌اند و از تخلیه بار آنها ممانعت به عمل می آید.
گفته می‌شود طبق دستورات اخیر آقای علی خامنه ای، دولت به دنبال طرحی است تا ورود کالاهای خارجی از طریق مرزهای آبی و خشکی را محدود کند.
گفتنی است که با وقفه‌ای که طی ۴۵ روز اخیر در امر ورود کالای ته لنجی پیش آمده، چالشهایی اساسی در بازار و معیشت ساکنان این بندر ایجاد شده است.
از طرف دیگر مقامات سیاسی و امنیتی طی روزهای اخیر با دادن گزارش‌هایی از نشست‌هایی در کارگروه‌های تخصصی، وعده داده‌اند که مشکلات اصلی حل شده است در حالی که تاکنون هیچ گونه نشان عینی از برطرف شدن مشکل مشاهده نمی گردد!
مطابق گزارشها، رئیس اداره اطلاعات شهرستان بجای تلاش برای یافتن راهکاری اساسی و منطقی برای برون رفت از این بحران که معیشت همه ساکنین این شهرستان را با چالش مواجه نموده، تهدید میکند که : « با هر گونه اعتراض و یا تجمع بشدت برخورد خواهیم کرد! »
لازم به ذکر است که محدودیت‌های اعمال شده باعث شد تا قیمت بسیاری از اقلام در این شهر افزایش یابد و باعث نگرانی‌های جدی شود.
شواهد و قرائن نشان می‌دهد که با توجه به ارتباط گسترده و تنگاتنگ تجاری شهرها، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، بیکاری، رکود و گرانی روزافزون حاصل از این محدودیت‌ها می‌تواند عاملی باشد تا نارضایتی و تعطیلی بازار بندر گناوه نه تنها در منطقه بلکه در سطح کلان، مشکلات جبران ‌ناپذیری را به‌همراه داشته باشد.
با این همه اگر چه دیر هم شده اما وقت آن رسیده که هر چه سریعتر وعده‌های داده شده توسط مسئولین با سرعت بیشتری عملی گردد تا ضرر و زیان بیشتری به معیشت این مردم مظلوم وارد نگردد.
هر چند که بعضی تحلیلگران این تصمیمات را ناشی از درگیریهای جناحی بین دولت و آقای علی خامنه ای میدانند که تاوان آن را مطابق معمول باید ملت بپردازد!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: