آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 18 اردیبهشت ماه 1395 = 07-05 2016

تنگه هرمز؛ واکنش پنتاگون به تهدید پاسداران

خبرگزاری فارس: سخنگوی پنتاگون به اظهارات جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران درباره بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های تهدیدکننده واکنش نشان داد.

سردار «سلامی» روز سه‌شنبه در بخش خبری ۲۱ سیما گفته بود: براساس کنوانسیون ۱۹۸۲ دریاها، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد، قاطعانه با‌ آن مقابله کنیم. به آمریکا، شرکا و متحدان منطقه‌ای‌اش هشدار می دهیم اگر بخواهند از ادبیات تهدید استفاده کنند و ما را تهدید کنند، از قانون عبور بی ضرر استفاده کرده و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی و شناوری که بخواهد ما را تهدید کند، نمی‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری کویت، سخنگوی پنتاگون در نشست خبری به سوال یک خبرنگار در این باره اینطور پاسخ داد: هر گونه تلاش برای قطع یا بستن آبراهی که از اهمیت حیاتی برای اقتصاد جهان برخوردار است، موضوعی است که با نگرانی زیاد به آن نگاه می‌کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه درباره اظهارات سردار «سلامی» گفت: بدیهی است که ما نیروهایمان را در آن نقطه از دنیا حاضر خواهیم داشت تا اطمینان حاصل کنیم که جریان آزاد بازرگانی تأمین می‌شود و اینکه منافع آمریکا حفظ می‌شوند.









بی دین تبریزی May 4, 2016 01:32 PM

جناب اقای سلامی در دوران جنگ سرد، ایران بخاطر داشتن ۲۵۰۰ کیلومتر مرز با اتحاد جماهیر شوروی از نظر سوق الجیشی برای امریکا اهمیت فوق العاده داشت امروز کشور ایران در محاصرۀ امریکا قراردارد در حالیکه شما توان مدیریت آرد و نان کشور را ندارید در امد ۱۴۰ میلیاردی شما به ۱۴ میلیارد تنزل یافته است صادرات نفت کشور بدست بابک زنجانی افتاده است و صدها مشکل دیگر و اینگونه رجزخوانی میکنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


ghasem May 7, 2016 03:06 PM

به بینید زبان دیپلماسی اینها چطوره و زبان دیپلماسی رهبر مؤمنین جهان چطور از همین طرز صحبت کردن باید درک کنیم که چه افراد بیسوادی مسول منافع ایران هستن وای بر ما ملت که ایران را به دست چه بیسوادانی دادیم از ماست که بر ماست تعارف هم نداریم همه مقصریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: